La 30 de ani, doi soti care nu au fost niciodata angajati au pariat 60.000 euro pe vanzarea burgerilor pe patru roti

Nu au lucrat niciodata decat pentru ei, sunt de 12 ani in afaceri si sunt pasionati de sporturi extreme. Asa se descriu pe scurt Bogdan si Cristina Voicu (30 ani), doi soti care in mai 2015 au deschis Urban Burger, o afacere cu burgeri vanduti pe patru roti si unul dintre primele food truck-uri din Romania.

"2015 este anul burgerilor in Romania, dar lansarea noastra in 2015 este pura coincidenta. Este o afacere pe care noi o avem in minte inca din anul 2011, insa am inceput sa lucram la ea in vara anului 2014. Deschiderea oficiala a fost in luna mai 2015", spun fondatorii Urban Burger, un concept care presupune vanzarea unor burgeri din produse proaspete, fara E-uri, intr-o masina care isi schimba periodic locatia.

Sursa foto: Urbanburger.ro

Bogdan si Cristina Voicu au investit 60.000 de euro in afacerea Urban Burger, din care mare parte, 75%, a fost cheltuita pe achizitionarea masinii din care vand burgerii, iar restul pe branding, retete si acte. Banii investiti au provenit din imprumut si surse proprii, spune Bogdan Voicu. De altfel, cei doi soti sunt de 12 ani in domeniul afacerilor, timp in care au pus bazele mai multor start up-uri in diferite domenii, de la servicii de infrumusetare, servicii online si pana la servicii de natura medicala.

Citeste si:
Burger King oferă un burger GRATUIT o dată pe săptămână
Burger King oferă un burger...

De la primul burger vandut la 4.000 de burgeri pe luna

Primul burger vandut a fost un Texas Burger, care costa 22 lei, undeva in Pipera in luna mai 2015. De atunci si pana in prezent, fondatorii Urban Burger au vandut cate 4.000 de burgeri pe luna, ceea ce inseamna 133 de burgeri pe zi. "Am avut si cateva zile foarte proaste in care s-au vandut burgeri pe care poti sa ii numeri pe degete, dar din fericire au fost putine. De asemenea, am avut zile in care s-au vandut si 700 de burgeri", povestesc cei doi soti.

Sursa foto: Urban Burger

Initial, meniul food truck-ului Urban Burger continea 12 tipuri de burgeri, dar in prezent numarul lor s-a redus la sase. Cei doi antreprenori au luat aceasta decizie atat pentru ca masina este destul de mica si ca pregatirea unor burgeri elaborati necesita mai mult spatiu pentru desfasurare, cat si pentru ca cerintele clientilor au fost "destul de clasice". Asa ca in meniu au ramas cei mai ceruti 5 burgeri, care costa intre 17 lei si 22 lei, plus un burger special adaugat, prin rotatie, la diferite evenimente la care ajunge food truck-ul Urban Burger.

Citeste si:
Puiu Popoviciu poate rămâne în Anglia, a decis Înalta Curte de...
Puiu Popoviciu poate rămâne...

Din pacate, nu avem o legislatie pentru food truck-uri.

"Incercam sa ne schimbam mereu locatia, dar din pacate ne lovim de vechea problema romaneasca in care autoritatile nu tin pasul cu mediul privat si nu reusesc sa satisfaca nevoile noastre. Din pacate, in momentul de fata, nu avem o legislatie pentru food truck-uri de acest gen prin care sa putem iesi pe strada, in locuri publice, precum in alte state", mai spun Bogdan si Cristina. Evenimentele private si festivalurile raman locurile principalele in care este prezent food truck-ul Urban Burger, dar nici in aceasta privinta lucrurile nu stau tocmai bine. "Costurile sunt destul de mari, exprimate procentual din incasari. Iar cum burgerii sunt produse perisabile, riscul unei ploi la eveniment poate sa te trimita acasa cu restante la furnizori. Cautam in permanenta locatii si colaborari", continua sa explice proprietarii Urban Burger.

Urban Burger in locatie fixa

La Urban Burger lucreaza 10 persoane, care se ocupa de burgeri, dezvoltarea si imbunatatirea strategiilor de branding si de partea tehnica. Insa Bogdan si Cristina cauta noi membri in echipa pentru ca urmeaza sa deschida o locatie fixa in Bucuresti.

"Consideram ca un business corect se naste dintr-o combinatie de nevoie si placere urmata de multa seriozitate, nevoia de a face ceva cu sau in viata ta si placerea de a face ce iti place. Am functionat mereu in aceasta filozofie de viata si am incercat ca atunci cand facem ceva, sa o facem bine, lucru care sta la baza fiecarei reusite", concluzioneaza cei doi soti antreprenori.

Citeste si:
Povestea afacerii românești cu șosete, care se încăpățânează să...
The Happy Toe, povestea unei...

Sursa foto: Urban Burger
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri