Orice restaurant de succes are propriul secret care il mentine in topul celor mai cautate localuri de catre clienti.
Insa succesul in afaceri tine, in proportie de 99%, de o buna planificare strategica a business-ului si doar de 1% noroc. Prin urmare, orice restaurant poate deveni o afacere de succes, daca proprietarii si managerii respecta o reteta simpla care va atrage clientii ca un magnet:

Calitatea mancarii

In anul 1900, 2% dintre preparate erau servite in oras, iar pana in 2010, procentul a ajuns la 50%, conform publicatiei Huffington Post, iar principalul motiv pentru care oamenii intra intr-un restaurant este legat de hrana. Calitatea mancarurilor este mai importanta decat socializarea sau ambianta care-i poate incanta pe clienti intr-atat de mult, incat sa revina si cu alte ocazii. Un restaurant de succes ofera clientilor preparate simple, dar gatite incredibil de bine si aranjate pe farfurie intr-un mod elegant. Aspectul acestora diferentiaza restaurantele de succes de cele a caror supravietuire se bazeaza mai mult pe noroc si pe preturi mici decat pe un management de calitate.

Servirea rapida

Nimanui nu-i place sa astepte foarte mult timp intr-un restaurant pentru a fi servit, mai ales atunci cand ii este foame. Servirea trebuie sa fie rapida, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, restaurantul trebuie sa fie „dotat” cu trei „ingrediente” esentiale: chelneri cu o vasta experienta in domeniu, bucatari rapizi si priceputi, dar si utilaje pe masura. Cuptoarele si aragazurile clasice sunt depasite si nu fac fata decat intr-un bar sau un restaurant de cartier, cu un numar mic de clienti. In localurile mari, bucatarii trebuie sa aiba la dispozitie cuptoare profesionale care sa permita gatirea mai multor feluri de mancare in acelasi timp. Dupa cum aflam de pe Maxigel, exista multe modele de cuptoare care permit gatirea, in acelasi timp, a mai multor feluri de mancare, fapt ce ajuta la servirea mult mai rapida a clientilor, chiar si in perioadele de timp ale zilei in care restaurantul se aglomereaza.

Ambianta si lumina

O ambianta placuta este creata nu doar printr-un mobilier confortabil, ci si prin modul in care tacamurile sunt oferite clientului sau de florile frumos aranjate pe centrul mesei. Totul trebuie sa para natural. Lumina este, insa, unul dintre cele mai importante si, in acelasi timp, discrete detalii care conteaza in crearea unei ambiante placute. Daca lumina este potrivita, clientii nu isi vor da seama de asta, insa, daca lumina este deranjanta, clientii vor sesiza cu siguranta. O luminozitate discreta creeaza senzatia de intimitate, conform site-ului destinat proprietarilor de localuri buzztime.com.


Discretia ospatarilor

Cele mai multe dintre plangerile clientilor cu privire la ospatari sunt legate de comportamentul acestora, de servirea neprofesionista, de procesarea unor comenzi gresite si de calitatea proasta a mancarii, conform publicatiei Chron. Insa chelnerul nu este vinovat de fiecare data, iar modul in care mancarea este gatita nu se afla printre responsabilitatile sale. Dincolo de rapiditate si promptitudine, o servire impecabila se bazeaza pe discretie din partea ospatarilor. Acestia trebuie sa simta intotdeauna cand este momentul potrivit pentru a vorbi cu cei pe care ii servesc. Trebuie sa asculte, sa ofere sugestii atunci cand simt ca persoanele din fata lor se afla in impas si, uneori, trebuie sa le anticipeze nevoile si sa le faca cele mai potrivite propuneri culinare. In plus, nota de plata trebuie adusa intotdeauna cu promptitudine. Nimic nu deranjeaza mai mult un client decat situatia in care ospatarul il tine prizonier in restaurant atunci cand acesta doreste sa plece.

Consecventa detaliilor

Cu totii am fost dezamagiti, cel putin o data de-a lungul timpului, atunci cand am intrat intr-un restaurant pentru a doua oara si am constatat ca aspectele care ne-au placut prima data si-au pierdut savoarea si calitatea. Felurile de mancare prin care un restaurant si-a castigat clientii trebuie sa ramana intotdeauna la fel de gustoase, servirea trebuie sa fie facuta cu la fel de multa atentie, iar ambianta de astazi trebuie sa fie la fel de fermecatoare ca cea de ieri sau din urmatoarele zile. Clientii fideli intra intr-un restaurant deoarece sunt siguri ca acolo gasesc ceea ce cauta. In plus, daca un client revine pentru a doua oara in restaurant si gaseste la locul lor toate aspectele care l-au fascinat prima data, cu siguranta va reveni in viitor si le va spune si prietenilor unde pot sa cineze intr-un loc deosebit, cu o servire impecabila si cu cele mai gustoase feluri de mancare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri