24 Octombrie 2016

(P) Romanii inca nu fac suficienta miscare, dar piata serviciilor de fitness creste constant



Doar unul din cinci romani practica un sport in mod regulat. Proportia europenilor inactivi este mai mare doar in Bulgaria, Malta si Portugalia, arata un studiu privind interesul si atitudinea romanilor fata de sport, prezentat de Andrei Cretu, cofondator 7card, in cadrul primei editii a Conferintei Sports Marketing in Romania.

Cu alte cuvinte, romanii sunt printre europenii care fac cel mai putin sport. Asta in ciuda faptului ca in ultimii ani s-au deschis zeci de sali de fitness, romanii au inceput sa participe la maratoane, se merge mult mai mult cu bicicleta, iar campionatele pentru angajati au devenit din ce in ce mai populare.

Potentialul de crestere este urias, avand in vedere ca nu este inca vorba despre o piata matura. Un plus acestei piete il aduc companiile, care isi fidelizeaza angajatii cu beneficii.
Este vorba despre cele care au inclus sportul in structura organizationala, pentru ca incurajarea unui stil de viata sanatos inseamna productivitate mai mare, mai putine zile de concediu medical, un mediu de lucru mai relaxant, motivare si atractivitate pentru viitori angajati. In total, 593 de companii ofera angajatilor beneficiile 7card, cu 184 mai multe fata de anul 2015.

Indiferent despre ce sport este vorba, este un domeniu activ, in care mereu se intampla ceva, asa ca potentialul de activare a consumatorilor este urias. Rezultatele sunt vizibile, iar numarul abonamentelor creste constant. Daca in 2015 la 7card erau 9.457 de abonati activi, anul acesta, numarul lor a trecut de 15 mii. Aceasta crestere se datoreaza, printre altele, si deschiderii unor noi cluburi moderne de fitness in marile orase ale tarii sau extinderea celor existente in afara Bucurestiului. Reteaua 7card permite accesul la aproape 400 de sali din 29 de orase, explica Andrei Cretu, cofondator 7card.

Andrei Cretu, cofondator 7card
Sursa Foto: Adrenallina, Sports PR & more

Asa se face ca si piata accesoriilor inteligente purtate pe corp a explodat. Anul trecut romanii au cumparat 35 de mii de ceasuri inteligente si bratari fitness, semn ca devin tot mai atenti la modul in care arata si se simt in propriul corp. In plus, cresterea pietei de fitness din Romania a provocat si lansarea de servicii noi, cum este FitAds, un serviciu prin intermediul caruia companiile se pot promova in cadrul centrelor sportive.

La fel ca in sport, in viata profesionala conteaza de multe ori sa fii omul potrivit la locul potrivit, sa reactionezi la timp si corect, fara sa stai prea mult pe ganduri si sa fii un bun jucator in echipa. Oamenii invata din sport cum se lucreaza in echipa si reusesc in cariera. In fond, si lumea afacerilor si lumea sportului sunt dominate de presiunea competitiei, de dorinta de a reusi, iar performanta este un cuvant cheie care se regaseste in ambele medii.

In cifre, piata de fitness din Romania creste anual in medie cu 25% si a ajuns la aproape 223 milioane de euro. Partea nefiscalizata reprezinta o cincime din aceasta suma, potrivit datelor 7card. In Romania, raportul membrilor in cluburile de sport din totalul populatiei active este de 3,5%, adica mai putin de jumatate din media Uniunii Europene.

Benefit Seven, compania care ofera serviciul 7Card , a avut in 2015 o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro si un profit de aproximativ 200 mii de euro, iar pentru anul in curs prognozeaza o crestere a afacerilor cu cel putin 75 la suta, pana la 3,5 milioane de euro.

Toate aceste date au fost oferite in cadrul primei editii a Conferintei Sports Marketing in Romania.



Citeste si