Evenimentul a adus la un dialog comun companiile din Romania care investesc in sport sau se asociaza cu sportul, asociatiile/ federatiile/ ONG-urile care dezvolta activitati in domeniul sportiv, precum si sportivi amatori si de performanta, precum scrimera Ana Maria Popescu (Branza), Marian Dragulescu, cel mai titrat gimnast roman si Zsolt Torok, unul dintre cei mai buni alpinisti tehnici din Romania.

Una dintre concluziile principale a fost aceea ca in mediul corporate, companiile care investesc in sport sau se asociaza cu valorile sportului prezinta o caracteristica interesanta: o persoana sau mai multe din zona de management practica sportul sau are background sportiv.
Astfel, in cazul CEZ Romania, companie de energie care de cativa ani organizeaza o competitie de alergare si ciclism devenita deja traditie, Maratonul Olteniei, Martin Zmelick, CEO-ul ei, este practicant si iubitor de sport.
La intrebarea care ar fi motivele pentru care o companie ar alege sa organizeze o competitie sportiva, a raspuns Angelica Barbu, manager marketing & communication, CEZ Romania: “Principalul motiv pentru care am organizat evenimentul sportiv a fost sudarea organizatiei interne. Anul acesta am avut la start 58 de colegi din 2000 angajati, majoritatea cu varste de peste 40 de ani, peste 100 de voluntari, ai nostri si din companii partenere. Trebuie sa iesm din cutia eternelor teambuilding-uri si sa mergem catre zona personala a acestor oameni si sa le influentam stilul de viata.”

Andrei Cretu, co-fondator 7card.ro, primul serviciu de beneficii sportive cu acoperire nationala din Romania, cu peste 500 de companii in portofoliu, a precizat ca piata de fitness din Romania creste in medie cu 25% anual. Segmentul corporate, desi prezinta un potential mare, este in acest moment subdezvoltat, a subliniat Cretu.
“Cheia este sa gasim un aliat in departamentele de resurse umane si sa ducem mai departe mesajul despre importanta sportului pentru oamenii dintr-o echipa. Indiferent ca vorbim despre companii mici sau mari, conteaza managementul si deschiderea acestuia fata de sport. Degeaba incercam noi, daca ele nu sunt deschise”, a adaugat Andrei Cretu.
În ceea ce prive� te sportul de masa, vestile sunt bune: din ce in ce mai multi romani incep sa faca sport.
Oana Nastase, director Bucharest Running Club, care alaturi de Valeria Racila van Groningen, una dintre figurile emblematice ale sportului romanesc, a pus bazele sportului de masa in Romania, a declarat: „Impreun� cu Valeria, am inceput prima editie a Maratonului Bucuresti in 2008, din nimic. Au fost 800 de oameni la start. Anul acesta am avut 15.000 de oameni care au alergat pe strazile Bucurestiului, intr-o sarbatoare totala a sportului si a bucuriei”.

Iata cateva dintre concluziile panelului de dezbatere Comunicarea sportului de performanta:

Scrimera Ana Maria Popescu (Branza): “Cea mai mare problema este comunicarea. Ce stim noi sa facem cel mai bine este sa facem sport. Aducem medaliile, dar ce facem apoi cu acestea? N-ar trebui sa fie treaba unui sportiv sa se vanda, sa promoveze sportul respectiv. Am castigat medalia cu fetele (n.r. JO Rio), dar ce facem cu ea? Ati mai auzit ceva de ea dupa Jocurile Olimpice?”

Marian Dragulescu: “Trebuie gasite modalitati de colaborare intre institutiile sportive si mediul privat, companii. Asa apar proiectele, finantarile, asa vin bani catre sport. Este nevoie de specialisti in comunicarea sportiva, de oameni profesionisti, care sa vina cu strategii si care sa faca legatura intre institutii, companii, sportivi.“

Zsolt Torok, alipinist: “Care este de fapt sportul nostru national? De 26 de ani este politica. Eu depind de finantatori, de cei care imi sustin activitatea. Nu am nevoie de ajutor, am nevoie de sustinere, este o mare diferenta intre termeni. Cand aud <<hai sa vedem cum te putem ajuta si pe tine>> inteleg foarte bine cu cine discut. In general, inaintea unei expeditii montane, 80 % din eforturile mele se duc pe cautarea de finante, nu pe antrenament.”

Roxana Lupu, Adrenallina, Sports PR & more, prima agentie de comunicare sportiva din Romania: “Concluziile au vizat in primul rand nevoia de mai mul� i profesionisti de marketing si comunicare sportiva in federatii si institutii sportive. In plus, in companiile prezente pe piata romaneasca, inca nu se cunosc in totalitate beneficiile de asociere cu sportul/ sportivii de performanta sau cu valorile pe care sportul le incumba: forta, performanta, autodepasire, excelenta, fairplay. De asemenea, sa nu uitam ca schimbarea porne� te de la individ si ca fiecare dintre noi, in domeniul in care activam, putem contribui cu ceva pentru ca sportul sa revina in lumina reflectoarelor, acolo unde ii este locul.”

Partenerii evenimentului au fost:
- Gold: CEZ Romania
- Silver: MedLife
- Alti partneri: Asociatia Bucharest Running Club, 7Card, Webspire, Special Olympics Romania, United Way Romania, The Azores, Bittnet Systems, Asociatia Planeta Verde, Fitness Scandinavia School, Isostar, Fundatia Olimpica Romana, JCI Bucuresti, WeLoveDigital Unirii, Digital Advertising, Asociatia Student Sport, Ambulanta de biciclete.
- Parteneri media: wall-street.ro, BIZ, Business Review, CARIERE, 9am.ro, Sport Total FM, Radio Romania Bucuresti FM, Leaders Reunited, The Trends, PRwave.ro, PR-Romania.ro, BusinessEditors.ro, Adrenallina.ro, Alerg.ro, Running Mag, 36fit.com.

# # #

Adrenallina Sports PR & more este prima agentie de PR dedicata comunicarii sportive din Romania. Ofera servicii de strategie & branding sportiv, strategii corporate social responsibility (CSR) prin sport, programe de comunicare interna si motivatie prin sport pentru companii.

*Adrenallina, Sports PR & more este parte a Adrenallina Media, ce cuprinde si www.adrenallina.ro, cea mai cunoscuta platforma de sport de anduranta si aventura din Romania, in alergare, ciclism, triatlon.