In urma cu cativa ani, Serban Dobrinescu si-a facut bagajele si a zburat catre Brazilia. Desi credea ca va avea o vacanta ca oricare alta, odata ce a gustat un fruct, romanul a fost convins ca "trebuie" sa il aduca acasa si sa inceapa astfel o calatorie in lumea antreprenoriatului. Asa a aparut Rio Juice, o afacere cu gust exotic pe piata romaneasca.

"Am fost fascinat de multitudinea de baruri de sucuri naturale, de abundenta fructelor tropicale si de modul de viata sanatos adoptat in special de cei ce locuiesc in zonele renumitelor plaje Ipanema si Copacabana din Rio de Janeiro", povesteste acum Serban Dobrinescu (36 ani).

Serban Dobrinescu a absolvit University of British Columbia, aflata in Canada unde s-a specializat in istorie sociala si stiinte politice si unde ulterior a lucrat in domeniul alimentar pana la terminarea facultatii, cand a decis sa revina in Romania. Aici, a inceput sa lucreze in organizarea de evenimente si imobiliare pana cand s-a intors din vacanta din Brazilia. Acesta a fost momentul in care romanul a trecut de la a fi angajat la a fi antreprenor, dupa ce in 2014 a deschis primul bar cu sucuri naturale Rio Juice, in Mamaia in care a investit 10.000 de euro, bani recuperati in doua veri.

Retail jobs

Parerea mea este ca in Romania majoritatea oamenilor au ramas inca la fresh-ul de portocale.

"Motivul real pentru care Rio Juice a luat nastere a fost fructul acai (n.r.: asemanator cu afinele), o adevarata dragoste la prima degustare, am fost vrajit atat de gustul sau unic cat si de proprietatile nutritive ale acestuia. Acai-ul in Rio nu este doar un fruct, el reprezinta un stil de viata sanatos, rutina zilnica care imbina munca, sportul si plaja. Trebuia facut cunoscut si acasa, in Romania. Parerea mea este ca in Romania majoritatea oamenilor au ramas inca la fresh-ul de portocale", tine sa sublinieze proprietarul Rio Juice.

Sursa foto: Barul din Bucuresti/Rio Juice

La un an dupa dechiderea barului de pe litoral, Dobrinescu a decis sa aduca gustul Braziliei si in Bucuresti, mai exact in decembrie 2015, cand a deschis in zona Dorobanti un local de 20 mp patrati, 9 locuri in interior si 5 afara si in care lucreaza 3 persoane, inclusiv proprietarul.

Citeste si:
Paradoxuri statistice: Romania importa slanina si exporta banane
Paradoxuri statistice:...

In meniul Rio Juice se regasesc 7 tipuri de suc, 7 tipuri de smoothie, 5 smoothie bowls si 3 tipuri de milkshake-uri, dar si sucuri de portocale, rodie, grapefruit, mar, morcovi, limonada si cafea adusa din Brazilia. Preturile variaza intre 8 lei (limonada) si 21 lei - un smoothie bowl cu acai, guarana si granola, care poate inlocui o masa, potrivit lui Serban Dobrinescu.

Sursa foto: Rio Juice

"Printre fructele tropicale stoarse de noi se numara urmatoarele: acai, ananas, papaya, guava, fructul pasiunii, mango, cocos si fructul de caju. Pentru a obtine smoothie-uri din fructe exotice folosim fructe congelate importate direct din Brazilia. Am ales aceasta varianta pentru fructele exotice deoarece consideram ca sunt mult mai aromate si parfumate deci clar mai gustoase. Folosim si fructe si legume locale cum ar fi strugurii, pepenele galben, pepenele rosu, castraveti, morcovi, patrunjel, varza kale, sfecla, capsuni, spanac. Cateva alimente sunt din supermarket, dar restul sunt de la distribuitori sau direct de la producator", spune proprietarul Rio Juice.

Citeste si:
Activele fondurilor suverane și de pensii au atins un nivel record
Activele fondurilor suverane...

Cei cu venituri medii si mari consuma mai des sucuri naturale.

Pe primul loc in vanzari se situeaza smoothie-urile cu acai, pe cel de-al doilea loc smoothie-ul Copacabana care are la baza ananasul iar pe trei Maracuja - smoothie-ul cu fructul pasiunii. Nota de plata medie este de 19-20 de lei, iar majoritatea clientilor nostri au varsta cuprinsa intre 30 si 50 de ani si sunt familii cu copii mici.

"In general cei cu venituri medii si mari consuma mai des sucuri naturale", precizeaza Serban Dobrinescu, care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 24.000 euro cu cele doua baruri Rio Juice. Antreprenorul nu a facut o estimare pentru 2016, insa spune ca se focuseaza pe cresterea business-ului din Bucuresti si isi doreste ca in viitor Rio Juice sa devina o franciza.

Sursa foto: Rio Juice

Sursa foto: Rio Juice
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri