Deseori, milenarii sunt considerati generatia cu spirit antreprenorial si entuziasm. Un sondaj realizat in 2016 a constatat ca, in timp ce milenarii admira fondatorii marilor companii, ei sunt atenti la felul in care au inceput acestia o afacere intr-un climat economic plin de provocari financiare. O mama antreprenoare a relatat pentru Mashable, cinci modalitati prin care isi incurajeaza copiii sa fie antreprenori.

“Nu exista nicio garantie ca fiecare dintre cei patru copii ai mei vor creste si vor avea afaceri, desi mi-ar placea daca ar face-o. Cel mai important este faptul ca fiecare copil isi urmeaza pasiunea si isi gaseste o cariera sau un scop. Dar, daca chemarea lor este antreprenoriatul, vreau sa fiu sigura ca am semanat semintele potrivite pentru a le permite sa faca asta”, spune antreprenoarea.

1. E bine sa gresesti

Ca adulti, majoritatea dintre noi intelegem ca esecul este o parte obisnuita din viata. Intotdeauna ne confruntam cu cateva obstacole in calea spre succes. Orice fel de dezamagire poate insemna mult mai mult pentru un copil decat pentru un adult. Astfel, ei ar trebui sa inteleaga ca esecul nu este un lucru atat de rau. Un copil ar trebui sa stie ca toti liderii si antreprenorii au avut probabil o multime de esecuri pana au ajuns sa aiba succes.

Retail jobs

De exemplu, fondatoarea Girls Who Code incearca sa-si invete copiii sai sa fie curajosi si nu perfecti.

2. Exemple de lideri sau antreprenori de succes

Potrivit unui studiu, tinerii care cunosc personal un antreprenor au manifestat cel mai puternic un interes pentru a-si incepe propria afacere. Daca parintii copiilor nu sunt antreprenori, atunci ar fi bine ca acestia sa aiba sansa de a cunoaste pe cineva apropiat care are o afacere. Astfel, ei ar putea sa realizeze ca au posibilitatea sa construiasca o afacere de succes si sa nu ramana doar un vis.

3. E vorba de pasiune, nu de bani

“Sotul meu si cu mine am avut noroc cu prima noastra afacere, dar realitatea este ca majoritatea afacerilor nu genereaza milioane in primii doi ani. Sa incepi si sa intretii o afacere poate fi complicat. Daca incepi o afacere de care nu-ti pasa deloc, nu vei reusi sa ai succes in cel mai scurt timp”, povesteste mama antreprenoare.

Citeste si:
Cum a transformat un ieșean dorința românilor de a economisi...
Cum a transformat un ieșean...

O modalitate prin care un copil poate fi incurajat sa fie antreprenor este sa fie ajutat sa gaseasca acel lucru de care este pasionat si cum poate transforma aceasta pasiune in afacere.

4. E bine sa inceapa mai devreme o mica afacere

Pentru a deveni un lider de succes, nu trebuie neaparat sa fie CEO la 19 ani, dar sa inceapa o activitate antreprenoriala. Fie ca este vorba de un stand cu limonada sau de plimbatul animalelor de companie, copiii pot invata de mici abilitati esentiale, precum increderea de sine, marketingul sau abilitati de comunicare si negociere.

5. Incurajati gandirea libera

Copiii sunt creativi, pasionati si plini de energie pozitiva. Aceste calitati ar trebui sa le preia urmatoarea generatie de antreprenoriat. Ei ar trebui sa fie incurajati sa-si impartaseasca si cele mai indraznete idei si, cel mai important, aceste idei merita luate in serios. Fiecare idee ar trebui sa raspunda la intrebarile: ce ar vinde, cine ar fi clientii lor, ce au nevoie acei clienti. Chiar daca nu vor construi o afacere din asta, vor avea mai multa incredere in ideile lor.

Citeste si:
Tinerii din Generația Z au apetit să-și deschidă o afacere, dar nu...
Tinerii din Generația Z au...

Sursa foto: Yuganov Konstantin / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri F