Tshirt Factory se remarca pe piata de personalizare prin faptul ca are numeroase colaborari cu artisti. Peste 25 de vedete fac propriile tricouri si le vand pe site sau la evenimentele unde participa. Acum cativa ani piata era destul de limitata, dar Mircea Nutu a dorit sa arate ca lucrurile se pot face diferit, in 2015, cand a intrat in actionariatul Tshirt Factory. Astazi pe site sunt peste 50.000 de modele de produse, au lansat si un business nou, Unseen, iar planurile sunt mari.

Inceputurile Tshirt Factory

"Afacerea a inceput in 2009, in Galati, ca studio de grafica. La inceput se facea doar grafica digitala. 3 ani mai tarziu, baietii au trecut la tricouri. In 2015, dupa 3 ani de activitate, au constatat ca e o crestere lenta. Nu reuseau sa treaca la cifra de afaceri mai mare de 20.000 de euro pe an. Ne-am intalnit cu ownerul T-Shirt Factory. A durat 3 luni, am vazut ca e o piata aglomerata si am zis ca trebuie sa ne diferentiem daca vrem sa intram in acest business. Am constatat ca in Romania ne lipseste ceva. Lipsea partea de merchandising pentru vedete.", spune Mircea Nutu.

Avea experienta in zona asta, ca iesea cu vedetele la petreceri, dar conducea alte business-uri pe vremea aceea, in zona de imobiliare.

"Dupa ce le-am prezentat tot proiectul, multi nu credeau in piata asta, isi doreau sa faca aceasta apropiere de fani, dar nu credeau ca va fi usor de facut. Am creat acest marketplace, in care vedetele pot contoriza toate vanzarile, ce materiale, ce culori. Pasul 2 e ca am creat un tricou. Am deschis un atelier, pentru a nu ne mai lupta cu productia din Romania. E un tricou mai decoltat, cu maneci intoarse, dintr-un bumbac de calitate superioara. Am vrut ca oamenii sa vada ca e altceva fata de ce exista in piata", povesteste Mircea Nutu.

A ajuns sa lucreze cu vedete mari.

"Avem astazi la 25 de vedete, top 25: Carla's Dreams, Inna, Delia, The Motans, Flick, Bendeac, Codin Maticiuc. Avem si gama noastra proprie de tricouri. Suntem in total 17 angajati. Cand am luat acest business eram 3.", spune CEO-ul Tshirt Factory.

"Am reușit să convingem vedetele ca putem pune în practica un sistem diferit pentru bugetul atribuit marketingului. Dacă varianta clasica presupunea să platesti inainte după care să aștepti conversia, conceptul Tshirt Factory se bazeaza pe faptul ca vedetele promoveaza linia de tricouri, arata oamenilor ca se poarta, dupa, in functie de conversii, vendorii primesc un comision. Comisionul se primeste in functie de conversie.", explică el sistemul.

Sunt 50.000 de produse pe site, peste 3.500 de grafice distincte, 8 culori, 6 cut-uri, hanorace, sepci, cani, inclusiv baby body-uri de copii.

Peste 100 de comenzi pe zi pe Tshirt Factory

"Avem 100 de comenzi pe zi, in medie. Avem 200.000 de unitati vandute pana astazi intr-un an jumatate. La preluare cifra de afaceri era de 20.000 de euro, in primul an am terminat cu 150.000 de euro, al doilea an 500.000 de euro. Anul acesta suntem dubli fata de anul trecut.", spune CEO-ul afacerii.

"Facem si partea de offline. Mergem la toate evenimentele pe care artistii le intretin. Cel mai puternic merchandising e la Carla's Dreams. Motive? Pentru ca nimeni nu l-a vazut pe Carla's imbracat altceva decat cu acel hanorac. Plus, ca livram si logistica e foarte buna. Delia vinde foarte bine. De asemenea, suntem prezenti la toate festivalurile mari din Romania."

Investitia si planurile de viitor

"De curand am investit intr-un site nou, unde avem si un personalizator, unde iti poti pune ce text doresti, poti face absolut orice. Pana in momentul de fata cu tot cu site-ul nou am investit la 200.000 de euro.", spune Nutu.

Pentru perioada urmatoare, vor sa francizeze Tshirt Factory, dar vor sa deschida si un magazin pilot.

"Avem o colaborare cu Universal care are artisti si din alte tari. Ne gandim sa trecem granitele, cred ca vom putea sa facem acest pas la finele anului 2019. Pana atunci vrem sa avem 2-3 magazine offline francizate si unul care sa contina acest personalizator.", spune Mircea Nutu.

Unseen, o noua perspectiva

Pe langa Tshirt Factory, Mircea Nutu si partenerii sai au lansat de curand si Unseen, un magazin online unde vor sa produca produse premium, de tipul gecilor si camasilor cu imprimeu.

"Unseen ne-am dorit sa fie un business cu produse premium. Selectam atent atat produsele facute. Avem produse pe care le facem noi si avem produse pe care le fac designer deja cunoscuti, cum ar fi Monocult, genti Mota.", spune Mircea.

"Cu Unseen ne dorim sa avem colaborari doar cu branduri foarte mari. Acum suntem in discutii cu organizatorii Neversea si Untold. Pe Unseen vindem produse evergreen: geaca de blugi o porti peste 10 ani, camasa nu se va demoda. Vrem sa avem o crestere cel putin la fel de rapida ca Tshirt Factory. Cred ca peste 3 ani Unseen va putea deveni chiar mai mare.", adauga acesta.

Obiectivul lor? Cu ambele afaceri sa le arate oamenilor ca tricourile si produsele personalizate sunt de calitate si nu trebuie inlocuite imediat. In plus, sa sustina economia locala, pentru ca peste 65% din productie este in fabrica proprie din Romania.