De ce sa investesti in imagine. 3 moduri in care aspectul poate influenta succesul profesional

Nu mai este suficient sa spunem ca imaginea conteaza. Repetata de multe ori, aceasta formulare se goleste de continut si devine un simplu cliseu. Este insa util sa afli care este impactul anumitor alegeri vestimentare. O abordare mai informata iti permite sa investesti inteligent in imaginea ta.

Studiile confirma faptul ca modul in care ne imbracam si accesoriile pe care le purtam ii pot influenta pe ceilalti in moduri in care nu am anticipat. Mai interesant, se pare ca propria noastra performanta este supusa influentei hainelor pe care le purtam. Uite in ce moduri iti pot influenta hainele si accesoriile succesul pe plan profesional:

Ochelarii de soare

Ochelarii de soare sunt un accesoriu de nelipsit pe timpul verii, insa protectia impotriva razelor solare nu este singurul lor efect. Persoanele care poarta ochelari de soare sunt deseori descrise drept mai „cool” sau mai atractive. Exista mai multe explicatii pentru efectul psihologic al ochelarilor de soare. Se pare ca oamenii au mai multa incredere in ei atunci cand poarta ochelari de soare. Acestia iti mascheaza o parte din reactii, asa ca devii mai imprevizibil pentru interlocutor, ceea ce te poate face sa te simti mai puternic si mai increzator.

Totodata, ochelarii de soare contribuie la simetria faciala si, prin urmare, aduc o nota in plus de dezirabilitate. Bineinteles, exista multe tipuri de ochelari de soare si nu orice model te poate face sa arati mai profesionist sau mai de succes. E bine sa alegi modele clasice, elegante, in culori precum maro, auriu si negru, si sa eviti culorile aprinse sau formele neobisnuite.

Tinutele formale

Imbracamintea formala, purtata la munca sau la un interviu de angajare, are un rol bine definit: de a contribui la obtinerea respectului, semnalizarea profesionalismului, urmarea normelor sociale si pastrarea unei distante sociale. O tinuta formala nu are ca rezultat doar faptul ca esti perceput diferit de cei din jur. Un efect neasteptat, cu urmari pe plan profesional, e ca imbracamintea formala schimba efectiv modul in care gandim, potrivit unui studiu din Social Psychological and Personality Science.

Citeste si:
Uncle Ben’s și Aunt Jemima anunță schimbări de nume și imagine
Uncle Ben’s și Aunt Jemima,...

Acest studiu a demonstrat ca exista o corelatie pozitiva intre imbracamintea formala si gandirea abstracta, care iti permite sa tragi concluzii, sa identifici reguli generale sau sa analizezi in profunzime. Bineinteles, inclinatia de a gandi mai abstract decat de obicei atunci cand suntem imbracati formal influenteaza deciziile pe care le luam, avand un impact concret asupra succesului profesional. De exemplu, negociatorii au obtinut rezultate mult mai bune atunci cand au fost imbracati formali.

Efectul „tenisilor rosii”

Studiile arata ca, in general, oamenii prefera ca hainele sa coincida cu asteptarile lor - de exemplu, un director important sa fie imbracat la costum, iar un doctor in halat alb. Exista insa o exceptie interesanta. Poti fi perceput ca o persoana cu status mai inalt daca deviezi doar putin de la norme si conventii. Spre exemplu, la un eveniment cu tinuta black tie, o persoana care poarta un papion rosu poate fi perceputa drept mai competenta si cu un status social mai inalt, potrivit Scientific American.

Numele acestui efect (in eng., red sneakers) provine de la un experiment din mediul universitar. Un profesor care purta tenisi rosii in timpul unui curs a fost perceput ca fiind mai competent de catre acele persoane din public care pun pret pe unicitate. Totodata, cercetatorii au explicat efectul tenisilor rosii din perspectiva puterii. Indivizii care deviaza doar putin de la normele vestimentare lasa impresia ca sunt suficient de influenti sau puternici, astfel incat isi permit sa riste costurile sociale asociate.

Citeste si:
Cum sa faci bani din aspectul fizic al romanilor
A deschis o firma dintr-o...
Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri