Oricat s-ar spune ca afacerile se fac rational, noi oamenii ne bazam pe emotii. De fapt, de cate ori nu vi s-a intamplat sa refuzati un deal excelent doar pentru ca persoana din fata ta nu va inspira incredere sau pur si simplu avea ceva ce nu va placea? Daca nu stiati, mare parte din emotii sunt generate de simturile noastre, iar mirosul este unul dintre cele mai importante. Dupa vaz, desigur.

Cum nu va vom da sfaturi despre cum sa te imbraci la intalnirile de business, nu ne ramane decat sa va spunem cum sa mirositi bine la aceste intalniri. Dar mai intai ar trebui sa stiti cateva lucruri despre parfum.

Exista doua mari tipuri de parfumuri: de designer si de nisa. Parfumurile de designer sunt cele din majoritatea magazinelor. Aceste parfumuri, realizate de case celebre precum Dior, Chanel, Bvlgari, Davidoff , Gucci si multe altele costa, de obicei, intre o suta si cateva sute de lei. Sunt concepute si produse in masa, pentru un public larg.

Parfumurile de nisa sunt obtinute din ingrediente de calitate superioara, de obicei mai scumpe. Sunt asa-numitele parfumuri-semnatura, creatii ale parfumierilor celebri sau ale artistilor din acest domeniu si au un target mai selectiv, barbati care sunt dispusi sa poarte un parfum indraznet sau unic. Aceste parfumuri nu au aceeasi cautare si nu sunt placute de toata lumea. De asemenea, pot fi foarte scumpe, chiar si in comparatie cu parfumurile celebre, de designer.

Economia parfumurilor

Un parfum mai scump nu inseamna neaparat si unul mai bun. Unele dintre cele mai populare parfumuri din ultimele decenii au fost formule relativ ieftine.

Unul dintre cei mai mari factori ai pretului este cantitatea de ulei concentrat de parfum pe care o contine un astfel de produs. De cele mai multe ori insa, pretul final reflecta costul de marketing si imaginea de brand, mai degraba decat costul materiilor prime.
Marile case creeaza parfumuri care imbina stiinta si marketingul. Toate parfumurile lor au o aroma familiara. Parfumurile Davidoff, de exemplu, sunt facute pentru a fi recunoscute, chiar daca prima creatia din acest brand, adusa la lumina de Pierre Bourdon, are peste 31 de ani.

Cum sa selectati parfumul potrivit

Studiile sugereaza ca un om poate selecta in mod natural parfumul care functioneaza cel mai bine cu mirosul natural al corpului sau. Practic, dumneavoastra sunteti cea mai in masura persoana pentru a determina ce miros vi se potriveste. Nu-i lasati pe altii sa aleaga pentru voi - exista un motiv pentru care parfumurile primite cadou stau nefolosite multa vreme. Singura situatie in care trebuie sa tineti cont de opinia altora e cand mai multe persoane se plang de mirosul parfumului purtat. Cea mai buna metoda de a gasi un parfum potrivit este sa testati personal daca acesta completeaza mirosul natural al corpului pe parcursul unei zile.

Cum se poarta un parfum

Parfumul poate deveni rapid coplesitor pentru cei din jur daca aplicati prea mult. Puteti evita aceasta greseala invatand cum sa aplicati corect parfumul. Pulverizati parfumul de la o distanta de 10-15 centimetri, pe pielea uscata, de preferat dupa dus. Aplicati parfumul pe doua-trei dintre zonele cele mai calde ale corpului: piept, gat, maxilar inferior, incheietura mainii, antebrat, cot inferior, axile, abdomen inferior. Caldura corpului va ajuta la raspandirea parfumului pe parcursul zilei.

Nu stricati mirosul frecandu-va pielea dupa aplicarea parfumului, deoarece veti distruge notele pentru ca rupeti legaturile moleculare. Nu pulverizati parfumul pe haine. Motivul e simplu. Neintrand in contact cu uleiurile pielii, parfumul nu va avea notele normale. In plus, s-ar putea sa pateze hainele.

Nu uitati, parfumul trebuie descoperit, nu anuntat. Oamenii care se afla in apropiere ar trebui sa poata mirosi parfumul, dar sa nu fie coplesiti de acesta.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri