Recomandări pentru a preveni astenia de toamnă și a te întoarce la muncă plin de energie

Trăim într-un prezent în care totul este sub indicele lui „fast”, al vitezei, așadar nu e de mirare că vrem să le rezolvăm pe toate într-un timp relativ scurt, deși în această perioadă trebuie să ai mai multă grijă de tine, pentru că există riscul de a acumula mai ușor oboseala. Ba chiar astenia de toamnă, definită printr-o stare generală de slăbiciune a organismului, cu lipsa vitalității și cu momente de depresie, nu e un mit și nimeni, nici măcar tu, nu e imun la această afecțiune sezonieră.

Dacă vrei să te întorci la muncă, în caz că nu ai făcut-o deja, plin de energie și decis să faci față celor mai mari provocări, poți ține cont de câteva recomandări prin care nu doar că vei avea o stare de sănătate optimă, dar vei preveni și starea de extenuare a organismului, mai ales dacă ești meteosensibil.

Plimbări și mișcare în aer liber

Nu mai e un secret că mintea sănătoasă nu poate fi decât într-un corp sănătos, de aceea fă-ți o rutină din a face zilnic plimbări în parc și mișcare. Poți alerga măcar la final de săptămână, iar dacă distanțarea socială și temerile legate de actualul context te țin departe de sala de fitness, poți face mișcare chiar și în confortul propriei locuințe. Nu ai nevoie decât de determinare și de un tutorial de YouTube care să te ghideze, pe care-l găsești cu ușurință pe internet. Dacă nu ai acasă gantere, discuri, vei găsi destule antrenamente care au la bază valorificarea propriei greutăți. Nu începe cu un modul pentru avansați, ia lucrurile treptat până îți vei intra în formă, mai ales dacă în ultima perioadă, una care a coincis și cu zilele de concediu, nu ai făcut mișcare. Totodată, poți să propui prietenilor tăi să alergați împreună în parc, iar după o asemenea experiență, te vei întoarce acasă obosit, cu o stare potrivită de a vedea un film relaxant și apoi de a avea un somn odihnitor. Pentru a preveni oboseala ochilor, dar și pentru a avea parte de condiții bune de vizionare, uită de laptop și tabletă și resuscitează-ți vechiul calculator, alegând unul dintre modelele de monitoare moderne, de tip plasmă, cu diagonală foarte mare, pe care-l poți achiziționa chiar și în rate. În zilele de weekend poți să te încumeți și la un joc de strategie pentru a-ți hrăni mintea cu multă adrenalină.

Citeste si:
TOP cinci lucruri pe care le poți face într-o vacanță în Bucovina
TOP cinci lucruri pe care le...

O dietă sănătoasă

Ai grijă neapărat și la ceea ce mănânci, mai ales că, de obicei, toamna, pofta de dulciuri devine mult mai puternică. Nu e, de fapt, decât modul organismului nostru de a ne alerta că are carențe ce pot fi descoperite în urma unor analize medicale de rutină. Dacă ai câteva kilograme în plus, nu este un moment potrivit pentru a te apuca de un regim draconic, care îți poate pune sănătatea în pericol. Cel mai bine e să ceri sfatul unui nutriționist și să ții o dietă personalizată, nu dând „scroll” la articolele în care ți se prezintă cum slăbesc de la o săptămână la alta vedetele de la Hollywood.

Poți alege să bei în fiecare dimineață câte un pahar de suc natural, obținut prin stoarcerea fructelor și legumelor din casă. Astfel, vei avea parte de un boost de energie care te va ajuta să faci față oricăror sarcini.

Dacă ești decis să ai mai multă grijă de tine, este un moment potrivit pentru a acționa în acest sens. E drept, rezultatele nu vor fi imediate, dar cu puțină răbdare, vei ajunge și în acel punct, să resimţi pozitiv primele efecte.

Citeste si:
Sfaturi practice pentru a adopta o alimentație echilibrată
Sfaturi practice pentru a...
Sursa foto: pexels.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri