Patru moduri în care poți fi mai productiv atunci când lucrezi de acasă

Dacă te numeri printre cei care lucrează de acasă din cauza pandemiei sau deja lucrai în acest mod, fiind freelancer sau având propria afacere, te vor ajuta următoarele sfaturi referitoare la o mai bună productivitate. Lucrurile s-au schimbat mult în ultima perioadă, nu mai ai aceeași viață socială ca înainte, lipsa colegilor în preajmă poate fi descurajantă, iar comunicarea digitalizată este mai impersonală.

Pentru a depăși aceste neajunsuri, ai nevoie de următoarele ingrediente de bază pentru a-ți face munca de acasă mai ușoară: un birou încăpător, un scaun confortabil și un laptop de top, astfel încât să îți poți face taskurile rapid și ușor.

În plus față de acestea, ia în calcul și următoarele aspecte ce îți influențează direct productivitatea:

  • Urmează un program de lucru bine stabilit

Atunci când lucrezi de acasă, poți fi tentat să tratezi cu mai multă lejeritate munca ta. Asta poate însemna însă un program neregulat, cu pauze lungi sau perioade foarte aglomerate, când te apropii de deadline și trebuie să finalizezi rapid un anumit task.

Cel mai bine este să ții cont de un program ca la birou, să începi la o oră fixă și să termini la o oră fixă. Astfel, știi exact cât timp ai la dispoziție pentru a finaliza munca pe o zi.

Citeste si:
Cele mai noi aplicații ale inteligenței artificiale
Cele mai noi aplicații ale...

De asemenea, e important ca programul tău să fie unul bine stabilit, astfel încât și colegii sau persoanele cu care colaborezi să știe când anume te pot contacta pentru diverse informații. Un program neregulat poate fura timpul personal. Nu ar fi deloc plăcut să fii contactat pentru job atunci când ești în timpul liber, din simplul motiv că ceilalți nu au cum să ghicească dacă lucrezi atunci sau nu.

Stabilește cât mai clar și pauzele pe care le iei, astfel încât să existe un raport bun între perioada de muncă și perioada de odihnă.

  • Separă timpul de muncă de timpul personal

O altă problemă des întâlnită atunci când lucrezi de acasă este reprezentat de dificultatea de a stabili clar când anume trebuie să muncești și când ai timpul tău personal. Deseori e posibil să intri peste timpul personal pentru a rezolva o problemă urgentă sau chiar să prelungești mult peste programul de lucru taskurile pe care le ai de făcut.

Ce va rezulta în acest caz? Un talmeș-balmeș din care nu mai știi cum să ieși, fiindcă programul tău este unul haotic, obositor și cu rezultate slabe.

Citeste si:
Cum pot companiile să-și gestioneze efiecient echipele care...
Anul digitalizării resurselor...

Este important să separi foarte clar timpul dedicat muncii de timpul dedicat vieții personale. Timpul trebuie organizat cât mai eficient dacă vrei ca lucrurile să decurgă armonios, să dai randament din punct de vedere profesional și totodată să nu îi neglijezi pe cei dragi.

În plus, o bună împărțire a timpului te ajută să gestionezi mai bine stresul de zi cu zi. În programul de lucru te focusezi și te străduiești să dai un randament cât mai bun, iar ulterior te relaxezi în timpul personal, iar a doua zi vei avea energia necesară pentru a o lua de la capăt.

  • Planifică-ți ziua de lucru

Cu cât ești mai organizat, cu atât lucrurile sunt mai ușoare. De aceea e bine să îți planifici ziua de lucru, fie cu o seară înainte, fie în dimineața respectivei zile. Fă o listă a taskurilor și stabilește următoarele lucruri:

Citeste si:
ING Tech România ajunge la 1.000 de angajați și caută în continuare...
ING Tech România ajunge la...
  1. Taskurile prioritare și urgențele care trebuie făcute primele;
  2. Plănuiește-ți ziua în funcție de nivelul de energie - pune cele mai grele taskuri atunci când știi că ai cea mai bună concentrare și cea mai multă energie;
  3. Taskurile mai ușoare și cele care îți plac le poți păstra pentru momentele în care te simți mai obosit.

Vei spune că nu știi de la începutul zilei ce taskuri și probleme vor apărea. Nimic mai adevărat, însă chiar și așa, o organizare de acest tip te poate ajuta să închei ziua mai odihnit și cu mai multe taskuri realizate decât dacă lași lucrurile la întâmplare. Bineînțeles, contează mult și specificul jobului, însă chiar și acolo unde trebuie să rezolvi problemele pe măsură ce apar, o minimă organizare îți va fi de folos.

  • Importanța pauzelor

Pauzele au un rol important în nivelul de productivitate. Creierul are nevoie de odihnă între taskuri, mai ales atunci când e vorba de probleme solicitante. Dacă vei lucra încontinuu, creierul ajunge la surmenaj și nu mai reușești să te concentrezi la fel de bine. Pe termen lung, pot apărea probleme precum insomnie, dureri de cap, anxietate, nervozitate.

Conform unui studiu realizat în 2011 de către Universitatea din Illinois, atunci când angajații au luat câte două pauze scurte, au reușit să rămână productivi pe termen lung în realizarea unui task, în timp ce angajații care nu au luat nici o pauză au înregistrat o scădere semnificativă a productivității pe parcursul realizării respectivei sarcini de lucru.

Oferă-ți timp să te odihnești, să mănânci sau să iei o gustare, vorbește cu cineva la telefon sau plimbă-te 10 minute. Astfel de pauze te ajută să îți încarci bateriile și să te reîntorci la treabă mai motivat și energic.

Astfel, dacă îți propui să fii mai productiv atunci când muncești de acasă, nu e suficient doar să vrei asta. Trebuie să iei măsuri concrete, să planifici activitățile și taskurile de peste zi, să fii organizat și să îți acorzi și timp de respiro. Toate aceste elemente te ajută să faci lucrurile inteligent, să valorifici timpul mai bine și să te bucuri totodată și de viața personală.

Sursa foto: pexels.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri