Cum te pregătești corect când mergi la sală: 5 pași de urmat

Atunci când vine vorba de mersul la sală, atât exercițiile fizice, cât și modul în care te pregătești sunt la fel de importante. Dacă știi ce să faci înainte de a depune efort fizic, vei reuși să obții mai repede rezultatele dorite și să progresezi.

Aspecte precum o nutriție adecvată sau odihnă sunt esențiale când te pregătești să mergi la sală și te asigură că vei avea energia necesară pentru a duce la bun sfârșit rutina zilnică de exerciții fizice. Iată, așadar, ce pași trebuie să urmezi:

Odihnește-te suficient

În orice program de fitness, una dintre cele mai importante etape ale pregătirii începe în momentul în care te-ai dus la culcare. Faptul că ești odihnit nu doar că îți oferă suficientă energie pentru a sta minute în șir pe banda de alergare sau pentru a termina setul de abdomene, ci te ajută să îţi ţii foamea sub control, pentru a nu consuma apoi prea multe alimente.

Dacă nu reușești să dormi șapte ore, încearcă măcar să te odihnești pentru șase ore și jumătate și evită telefonul înainte de a merge la culcare. Lumina albastră îți poate afecta calitatea somnului. În plus, un somn bun este benefic și pentru recuperarea după sală.

Mănâncă ceea ce trebuie

Nu ar trebui să mergi niciodată la sală cu stomacul gol. Corpul tău are nevoie de nutrienți pentru ca exercițiile să îți ofere rezultatele dorite. De regulă, este indicat să mănânci cu o oră sau două înainte de a merge la sală, iar meniul tău trebuie să fie bine planificat.

Citeste si:
Romanii incep sa se ingramadeasca la sala: 7card a ajuns la 100.000...
Romanii incep sa se...

Astfel, este recomandat să consumi proteine, pe care le poți găsi sub formă de suplimente alimentare sau pudră pentru shake. Acestea îți oferă o alternativă delicioasă și mult mai rapidă în comparație cu o masă clasică. Mai poți opta și pentru gustări precum iaurt grecesc, fructe uscate sau o felie de pâine din cereale integrale.

Asigură-te că porți echipamentul potrivit

Hainele pe care le porți îți vor influența nu doar nivelul de confort, ci și performanța la sală. Abilitatea de a sări, a te mișca, a alerga, de a te întinde sau de a încerca tot felul de poziții ține nu doar de capacitatea ta fizică sau de nivelul de mobilitate, ci și de echipamentul pe care îl porți.

De exemplu, poate că nu este atât de important ce sutien porți pentru o sesiune de yoga, însă, dacă alergi, acesta trebuie să îți ofere suficient suport. Perechea potrivită de pantofi sport te va ajuta enorm atunci când alergi, ceea ce înseamnă că vei avea mai multă rezistență, iar exercițiul în sine va deveni mai plăcut. Nimic nu se compară cu momentul în care ajungi la sală și îți dai seama că nu te simți deloc confortabil cu echipamentul pe care l-ai ales și că îți este dificil să stai câteva minute pe banda de alergare.

Hidratează-te

În mod evident, consumul de apă este esențial pentru sănătate, însă joacă un rol mult mai important atunci când vine vorba de efortul fizic. Cu cât transpiri mai mult, cu atât corpul pierde apă și este necesar să îți păstrezi un anumit nivel de hidratare.

Citeste si:
15 lecții de învățat de la cele mai fericite țări din lume
15 lecții de învățat de la...

Chiar dacă nevoile fiecărei persoane sunt diferite, în general, este indicat să consumi cel puțin doi litri de apă pe zi, chiar puțin mai mult atunci când faci mișcare.

Nu sări peste încălzire

Exercițiile de încălzire sunt menite să îi ofere corpului tău ocazia de a-și crește temperatura, flexibilitatea și de a se pregăti pentru rutina zilnică de exerciții fizice. De asemenea, te ajută să scazi riscul de accidentare și să îți folosești mai bine mușchii.

În concluzie, asigură-te că te-ai odihnit, că ai mâncat ceea ce trebuie, că ai ales echipamentul potrivit și că organismul tău este pregătit pentru a depune efort fizic. Toți acești pași îți vor fi de ajutor atunci când te pregătești să mergi la sală.

Citeste si:
BCE către guverne: Majorați împrumuturile, salvați joburile tinerilor!
Banca Centrală Europeană,...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri