În mediul de afaceri, ţinuta este în sine o carte de vizită şi contribuie decisiv la formarea unei prime impresii. Un look business, chiar dacă trebuie să rămână sobru, nu este necesar să arate impersonal, ca o uniformă. Pentru femei, o notă personală într-o astfel de ţinută este şi mai importantă. Aşadar, cum ies doamnele în evidenţă? Simplu! Alegând accesoriile potrivite. Iată câteva dintre ele.

O pată de culoare

O tendinţă în ceea ce priveşte hainele pentru birou este alegerea unei palete cromatice care se vrea sobră, dar ajunge să fie ternă. Când vine vorba de ţinute business, observăm prea des rochii şi costume în tonuri neutre de negru, maro, gri sau bej. Puţine sunt femeile care aleg culori îndrăzneţe, cum ar fi albastrul imperial, roşul sau movul. Totuşi, poţi adăuga o pată de culoare şi o aluzie la personalitatea ta alegând o eşarfă care să completeze ţinuta şi să-ţi complimenteze nuanţa pielii. Pe lângă faptul că este un accesoriu practic în sezonul rece, o eşarfă din mătase conferă o amprentă feminină şi delicată ţinutelor practice de birou.

Bijuteriile

Chiar dacă bunul gust îţi dictează să alegi bijuterii delicate, care nu ies în evidenţă în mod ostentativ, asta nu înseamnă că ele nu pot fi o modalitate de a scoate în evidenţă o ţinută care poate părea anostă. Un colier de perle, o pereche de cercei cu safire sau o broşă cu un design deosebit pot face orice ţinută să pară mult mai elegantă. Atât timp cât nu îţi pui prea multe bijuterii, astfel de accesorii au menirea de a aduce un plus de rafinament.

Ceasul

Dacă este un accesoriu care ar trebui să rămână în zona clasică, atunci acela este ceasul. În ceea ce priveşte alte accesorii, poţi opta pentru versiuni mai îndrăzneţe, însă când vine vorba de ceas, optim este să alegi un model clasic, mai ales dacă achiziţia lui reprezintă o investiţie importantă. Un astfel de ceas nu se va demoda niciodată, îl poţi purta la numeroase ţinute, în diferite ocazii, şi va arăta bine în orice context. Indiferent că alegi un model cu o curea de piele sau una metalică, asigură-te că dimensiunea sa este proporţională cu cea a mâinii tale.

Geanta şi pantofii

De cele mai multe ori, gențile pentru birou ale femeilor sunt mai curând practice decât rafinate din punct de vedere estetic. Totuşi, geanta poate fi acel accesoriu care vorbeşte mai mult despre personalitatea ta. În plus, pantofii şi geanta pot fi accesoriile ideale pentru a face un styling mai îndrăzneţ şi a scoate o ţinută din anonimat. Dacă eşti o fire mai îndrăzneaţă, poţi alege o pereche de pantofi de inspiraţie masculină, din lac, în locul clasicilor stiletto, iar în locul genţii imense în care îţi pui şi laptopul şi numeroase obiecte personale, poţi opta pentru un rucsac dama, cu un design în tendinţe. Puţină creativitate îţi va transforma semnificativ ţinuta, iar personalitatea ta va fi scoasă în evidenţă în mod subtil, dar decisiv.

Retail jobs

Alte mici detalii

Detaliile sunt cele care fac diferenţa, aşa că este important să fii atentă la toate, inclusiv la cele care par mai puţin importante, cum ar fi suportul pentru cărţi de vizită sau portofelul. Un portofel dama este totodată un accesoriu practic, dar şi o declaraţie de stil, aşa că asigură-te că faci o alegere inspirată, optând pentru un model elegant, dar şi util pentru necesităţile tale. Acelaşi lucru este valabil şi pentru suportul de cărţi de vizită. În locul unuia standard, alege un model din piele, eventual personalizat.

Chiar dacă ţinutele business trebuie să inspire profesionalism şi respect, asta nu înseamnă că nu pot reflecta o mică parte din personalitatea ta. Cu puţină creativitate şi atenţie la detalii, ţinuta ta de birou te va scoate în evidenţă şi te va ajuta în drumul tău spre succes.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri