„Nu mai port”, grupul de Facebook care dă o nouă viață hainelor nepurtate

Claudia Nicolau-Penda a început în urmă cu doi ani grupul de Facebook „Nu mai port” din dorința de a reînvia hainele vechi, nepurtate sau uitate undeva în capătul dulapului. După 16 ani de experință în vânzări și publicitate, Claudia a renunțat anul trecut la jobul său full-time pentru a fi mai aproape de familie, dar și pentru a-și dedica timpul noului proiect de suflet.

„„Nu mai port” a început de la ideea de a aduna într-un grup doar prietenele prietenelor și de a da o nouă viață produselor din garderoba noastră. Nu mă gândeam ca o sa ajungă în grup și persoane din toată România”, a declarat, pentru wall-street.ro, Claudia Nicolau-Penda, fondatoarea grupului „Nu mai port”.

Claudia Nicolau-Penda, fondatoarea grupului „Nu mai port”

În prima săptămână, Claudia a adunat pe grup peste 2.000 de prietene din București, iar acum, doi ani mai târziu, grupul „Nu mai port” are nu mai puțin de 46.000 de membri din toate colțurile țării, Constanța, Suceava, Cluj, Timișoara, Târgu Jiu, Craiova și peste 28.000 de cereri de aprobare în așteptare. Majoritatea persoanelor din grup sunt femei, iar doar 1,8% sunt bărbați, potrivit statisticilor oferite de Facebook.

Citeste si:
Designer: Românii cumpără tot mai multe haine din magazine second-hand
Designer: Românii cumpără tot...

Muncă pe gratis de dragul sustenabilității

Claudia spune că, în prezent, acceptă mai puține cereri în grup deoarece vor să întrețină o atmosferă prietenoasă, de comunitate. Administratorii, șase la număr, sunt cei care aprobă cererile de intrare în grup și postările membrilor, care numără 1.000 de anunțuri pe zi.

„Prietenele mele, împreună cu mine, ne ocupăm de administrarea grupului. Nu am știut în ce ne-am implicat deoarece este o muncă de opt ore, din care nu producem nimic. Nu există nici măcar o taxă de membru sau pe postare. Este voluntariat din partea noastră”, precizează Claudia Nicolau-Penda.

Deși Claudia, împreună cu prietenele ei, lucrează pe gratis, acest lucru se va schimba. Fondatoarea grupului planuiește să aducă publicitate care se potrivește cu mesajul „Nu mai port” pentru a duce mai departe misiunea lor.

Pe lângă haine second-hand, pe grup se vând și aparate de gătit, produse de curățenie, mobilă și chiar și diverse gadgeturi, care trebuie să fie într-o stare foarte bună.

Citeste si:
Auchan lansează un nou program pentru haine second-hand
Auchan lansează un nou...

Regulile grupului „Nu mai port”

Pentru a putea face parte din grup și de a posta în continuare anunțuri de vânzări și nu numai, fondatoarea „Nu mai port” a format o listă de reguli pe care membrii grupului trebuie să le respecte.

Deși grupul de Facebook nu este responsabil pentru modul în care persoanele vând produsele, administratorii cer vânzătorilor să permită returnarea obiectele în cazul în care acestea nu sunt în starea prezentată în anunț.

„Dacă un membru este neserios și există mai multe probleme în rândul grupului, este apoi dat afară din comunitate. Aici este mai mult o înțelege dintre oameni”, spune Claudia.

Printre principalele reguli se numără:

Citeste si:
Mango lansează un nou concept de magazin prietenos mediului
Mango lansează un nou concept...
  • Să se posteze poze reale cu produsul, nu de pe site-uri.
  • Podusele vândute să fie într-o stare încă bună și nu uzate.
  • Fără replici/fake-uri.
  • Fecare produs trebuie să conțină descriere completă: obligatoriu mărime și preț, detalii despre compoziția meterialului și brand optional.

Claudia spune că înainte să accepte persoane în grup, administratorii verifică autenticitatea contului, iar românii care au creat un cont de Facebook recent, nu vor fi admiși în comunitatea „Nu mai port”. În prezent, cei care vor să se înscrie în grup vor fi primiți doar pe baza unei recomandări pentru a menține comunitatea restrânsă.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri