Cum să ai parte de un somn mai bun? Ce trebuie să schimbi în dormitor?

O persoană alocă, în medie, o treime din zi dormitului, iar calitatea acestuia este direct proporțională cu energia pe care o are a doua zi, cu dispoziția sa și cu productivitatea din timpul activităților profesionale.

Cu toate că există foarte multe ceaiuri și suplimente alimentare care îți garantează că vei avea un somn mai bun, în cele din urmă îți vei dori să obții acest lucru într-un mod cât se poate de natural, așa că atenția ta se îndreaptă asupra dormitorului și a modului în care acesta trebuie amenajat, pentru a-ți oferi odihna de care ai atât de mare nevoie.

În cele ce urmează îți prezentăm o serie de aspecte de care trebuie să ții cont atunci când îți amenajezi dormitorul, astfel încât să te bucuri de un somn liniștit și odihnitor.

Piesele de mobilier din cameră

Un dormitor bine amenajat trebuie să fie utilat astfel încât să creeze impresia unui spațiu aerisit, să-ți ofere un grad înalt de confort și să-ți inducă o stare de relaxare, după o zi aglomerată sau una în care ai acumulat foarte mult stres.

Deoarece anumite culori îți pot influența starea emoțională, într-un dormitor, piesele de mobilier precum patul, dulapul, noptierele, măsuțele sau scaunele pot avea nuanțe cromatice care îți induc sentimentul de relaxare și de liniște, cum este albastrul, sau anumite nuanțe neutre precum bej, alb sau crem.

Citeste si:
[FOTO] Cu ce oferte vrea XXXLutz să ”bată” Ikea
FOTO Cu ce oferte vrea...

De asemenea, și confortul pe care patul îl oferă ar trebui să reprezinte o prioritate pentru tine. Pentru a te asigura că vei avea un somn odihnitor, este important să alegi accesorii pentru pat cât mai confortabile și cu un aspect plăcut, precum modelele de saltele și pilote Dormeo, astfel încât să combini designul cu funcționalitatea.

Elimină tehnologia

Tehnologia a devenit o parte firească a vieții fiecăruia dintre noi, iar, în decursul unei zile, interacționăm cu o multitudine de dispozitive, pentru diferite activități. Astfel, după o zi în care ai folosit cu regularitate laptopul sau smartphone-ul, este cazul să nu aduci acest obicei și în dormitor și să renunți, pe cât posibil, la orice dispozitiv.

Dacă te numeri printre persoanele care obișnuiesc să se uite la televizor sau să stea pe smartphone înainte de a adormi, este cazul să renunți la acest obicei, întrucât privitul la ecrane luminoase are tendința de a-ți influența negativ calitatea somnului. Înlocuiește această activitate cu una mai relaxantă, precum cititul și încearcă să eviți expunerea la ecrane cu cel puțin o oră înainte de somn.

Blochează lumina din exterior

Pentru a putea adormi ușor și pentru a te odihni corespunzător, este important ca în camera în care dormi să nu fie prezentă nicio sursă de lumină, fie ea interioară sau exterioară. În timp ce lumina interioară poate fi eliminată, odată cu închiderea luminilor și a oricărui dispozitiv din cameră, când vine vorba de cea exterioară, este necesar să iei măsuri.

Citeste si:
Ziua Mondială a Somnului, 13 martie: Unde aleg să doarmă turiștii?
Ziua Mondială a Somnului, 13...

Fie că este produsă de luminile de veghe de pe stradă sau de primele raze ale soarelui, venite mult mai devreme decât ora ta de trezire, este important să te asiguri că lumina nu va fi prezentă în cameră, pe întreaga durată a somnului. Pentru a face acest lucru poți alege draperii groase, storuri sau jaluzele prin care lumina să nu pătrundă.

Păstrează ordinea în dormitor

Pe lângă amenajarea potrivită a camerei pentru dormit, și felul în care sunt ordonate obiectele și articolele vestimentare îți poate influența calitatea somnului. Atunci când în dormitor sunt prezente haine aruncate sau obiecte pe care le-ai folosit și nu le-ai pus la locul lor, acestea îți pot genera un sentiment de neliniște și stres, ceea ce îți va îngreuna încercările de a adormi.

Din acest motiv, este important să te asiguri, de fiecare dată, că toate lucrurile din dormitor sunt ordonate și bine organizate, astfel încât spațiul interior să fie unul aerisit.

Amenajarea dormitorului astfel încât să-ți asigure un somn odihnitor este un proces care necesită o bună organizare, dar care îți va aduce multiple beneficii, atât asupra nivelului tău de energie din timpul zilei, cât și asupra sănătății.

Citeste si:
Jysk oferă plăpumi, perne sau lenjerii de pat spitalelor care...
JYSK creează un fond de...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri