Andreea Micu, AVINCIS: Nu trebuie pusă egalitate între femei și bărbați, fiecare are calitățile lui

De profesie avocat, Andreea Micu a fost pasionată de domeniul vinurilor și a decis în 2007 să se implice în povestea afacerii de familie, AVINCIS. În prezent, Andreea lucrează cot la cot cu părinții săi, ocupându-se de partea de promovarea a brandului, a vânzărilor, precum și de activitatea de turism, pasionații de băuturi putând degusta vinurile produse de AVINCIS direct de la sursă.

Povestea business-ului de familie a început în secolul XX la un conac în zona Drăgășanilor. În timpul comunismului, domeniul a fost preluat, iar după căderea regimului, proprietatea a fost recuperată. În 2007 părinții Andreei Micu, Valeriu și Cristiana Stoica, au reușit să dea o nouă viață domeniului de familie, situat în Drăgășani. Podgoria are 40 de hectare și produce anual circa 200.000 litri de vin.

„O poveste de familie trebuie continuată. Numai așa poate fi transmisă generațiilor următoare. La AVINCIS noi încercăm să continuăm o poveste începută de străbunii noștri”, spune Andreea Micu, proprietarul cramei AVINCIS.

Avocatura și antreprenoriatul, combinația perfectă

Atunci când nu este ocupată cu business-ul de familie, Andreea Micu își dedică timpul domeniul juridic. De profesie avocat de 14 ani, antreprenoarea reușește să jongleze simultan două domenii care se completează foarte bine.

Andreea Micu spune că direcția spre cele două domenii și-a ales-o singură, însă a fost ghidată și de modelul părinților, amândoi fiind la rândul lor avocați.

Citeste si:
Cum să începi o idee de business: sfaturi de la antreprenori români...
Cum să începi un business...

„Implicarea mea în domeniul vinului a venit în paralel cu profesia de avocat, se completează foarte bine. În timp ce în avocatură este nevoie de o anumită rigoară și de un formalism mai accentuat, în domeniul vinurilor simt că pot să îmi pun în practică mai mult imaginația și spiritul creativ. Nu pot trăi nici fără avocatură, nici fără vin”, spune Andreea Micu.

Așa cum și ea duce mai departe tradiția unui business de familie, antreprenoarea speră ca și copiii ei să facă același lucru la un moment dat, nu pentru că ar fi obligați, ci pentru că ar fi alegerea lor.

Ce calități ar trebui să aibă un antreprenor de succes

Andreea Micu este de părere că un antreprenor ar trebui să fie foarte bine informat înainte de a înființa un business și să cunoască mai ales piața în care joacă, caracteristicile și tendințele ei de modificare pentru a se putea adapta în permanență.

Cred că este foarte important să ai spirit de echipă, capacitatea de adaptare în funcție de psihologiile oamenilor cu care interacționezi. Un antreprenor trebuie să știe sa împace firile oamenilor pentru ca echipa să fie sudată și să funcționeze optim”, spune antreprenoarea.

Citeste si:
Aspectele de care să ții cont când vrei să devii antreprenor
Aspectele de care să ții cont...

Printre principalele trei calități care ar trebui să se regăsescă la un antreprenor de succes reprezintă perseverența, realismul și imaginația.

„Este important ca un antreprenor sa aibă și imaginație și creativitate. Nu este suficient doar să știi regulile și să le aplici, trebuie să știi acel ceva care te face diferit. Pentru a începe un business de la zero trebuie să fii realist, ai nevoie de finanțare, dar îți trebuie mai ales și multă perseverență”, povestește Andreea Micu.

„Femeile și bărbații trebuie să facă echipă, inclusiv în domeniul vinurilor”

Femeile din viața noastră joacă un rol important în alegerea carierei. Pentru Andreea Micu, bunica ei este modelul în viață, fiind și persoană care a crescut-o de mică și care i-a modelat valorile după care se ghidează în viață.

Bunica este prima persoană din familie care îmi este cea mai dragă. Modelul ei de bunătate este ceea ce ma inspiră. Sigur că și mama este un model de perseverență și muncă, precum și un partener de încredere atât în viața de familie, cât și cea profesională”, spune Andreea Micu.

Citeste si:
Ce vin consumă cel mai mult românii
Ce vin consumă cel mai mult...

În ceea ce privește domeniul antreprenoriatului, Andreea consideră că nu ar trebui să existe egalitate între femei și bărbați deoarece fiecare este construit diferit, având calități diferite.

„Femeia este mult mai fragilă în comparație cu un bărbat, din punct de vedere fizic, însă are alte calități. Femeilile sunt mult mai perseverente, mai luptătoare, mai dornice să clădeasca ceea ce și-au propus. Plus că au șarm și intuiție, ceea ce este de mare ajutor mai ales în depășirea situațiilor mai dificile”, povestește antreprenoarea.

Nu cred că trebuie pusă egalitate între femei și bărbați, fiecare are calitățile lui. Cred că femeile și bărbații trebuie să facă echipă, inclusiv în domeniul vinurilor - Andreea Micu, proprietarul cramei AVINCIS

Pandemia a însemnat abilitatea de a te readapta

Anul 2020 a fost unul greu pentru toți jucătorii din toate industriile, inclusiv pentru cei din zona vinurilor, având în vedere că sectorul HoReCa a fost în mod direct afectat de efectele acestei crize provocate de COVID-19.

În timp ce vânzările din HoReCa au fost în linie descrescătoare, cramele au fost nevoite să se adapteze pentru a se menține pe linia de plutire.

Citește și Magazinul online, noua strategie de business a cramelor în timpul pandemiei.

„Online-ul a avut un rol semnificativ și datorită comodității în accesarea și a varientății produselor. Într-un magazin online ai la dispoziție o întreagă varietate de vinuri care sunt livrate direct acasă, cu costuri minime, lucru care a facilitat foarte mult vizibilitatea noastră în mediul online”, spune proprietarul cramei AVINCIS.

Astfel, interesul pentru zona online a crescut mai mult în timpul pandemiei. Consumatorii de vin nu s-au oprit din a cumpăra băutură, chiar dimpotrivă, pandemia a stimulat consumul de vin.

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri