Dacă lucrezi în continuare de la birou, este important să-ți construiești un stil vestimentar în care să se simți confortabil și încrezător, în timp ce păstrezi un aer de profesional. Chiar dacă un hanorac inscripționat cu trupa rock preferată și o pereche de pantaloni scurți se încadrează printre criteriile stabilite, ar fi indicat să le păstrezi pentru următorul concert în aer liber. Astfel, combinațiile stilistice potrivite unui spațiu de lucru ar trebui să scoată în evidență caracterul tău puternic, asezonat cu un strop de seriozitate.

Majoritatea companiilor stabilesc un cod vestimentar general, precum business, casual ori o îmbinarea celor două, business casual, cu scopul de a le oferi angajaților un reper de bază în alegerea hainelor corespunzătoare. Dacă termenii ți se par vagi la prima vedere, detaliem în cele ce urmează ce presupune fiecare stil.

Business Professional

Adoptat îndeosebi în mediul bancar, guvernamental sau legal, business professional se traduce printr-un mix al pieselor sobre, cu nuanțe din sfera neutră și accesorii moderate. Așadar, pentru bărbați, o astfel de ținută are la bază clasicul costum, compus din sacou, pantaloni negri sau gri confecționați din stofă, o cămașă albă apretată, alături de o cravată subțire și lungă. În ceea ce privește partea feminină, fusta-creion de culoare neagră rămâne o piesă, cu adevărat, clasică! Acompaniată de o gingășia unei cămăși albe cu un croi simplu și pantofi cu toc mediu într-o nuanță interesantă de crem sau bej, vor crea o ținută prin care te vei face, cu siguranță, remarcată.

Retail jobs

Casual

Net diferit față de stilul anterior, acum ai posibilitatea să combini mai multe articole de bază, pe care le porți în mod obișnuit, cu alte articole vestimentare mai serioase. Spre exemplu, dacă lucrezi într-o agenție de publicitate, alege tricouri colorate într-o singură nuanță, fără inscripții vizibile, blugi din denim, pantaloni din stofă și sacouri cât mai lejere. Pentru încălțăminte, ai la dispoziție teniși cu design simplu, pantofi sport sau pantofi cu toc scurt. În rândul accesoriilor pot fi incluse, atât pentru femei, cât și pentru bărbați, ceasuri quartz, curele statement, sau bijuterii discrete.

Business Casual

Rezultatul combinării a două stiluri aflate la poli opuși, business casual nu se ghidează după o definiție clară, mai degrabă, te provoacă să-ți folosești creativitatea pentru a crea o ținută care să respecte conduita profesională, dar și gusturile personale. Ce ai zice de o cămașă cu mâneci lungi, un pulover călduros așezat deasupra, o pereche de pantaloni chino și pantofi sport? Dacă simți nevoia de accesorizare, o curea din piele, un set de butoni pentru cămașă sau chiar un ceas sunt opțiuni potrivite. În cazul femeilor, paleta cromatică nu este restrictivă, însă, încearcă să lași nuanțele de neon pentru ocazii mai speciale. Joacă-te cu rochii și fuste colorate, a căror lungime atinge linia genunchiului, pantaloni conici, drepți sau evazați, bluze, pulovere și sacouri. Încearcă să eviți orice articol vestimentar strâmt, decoltat sau cu rupturi evidente.

Citeste si:
9 din 10 angajați preferă telemunca, deși 60% nu au condiții bune...
Studiu: 9 din 10 angajați...

Se spune că, în general, regulile sunt făcute pentru a fi încălcate. Ei bine, în privința ținutei pregătite pentru birou ar trebui să te încadrezi printre standardele impuse de politica internă a companiei la care lucrezi. În final, privește-l asemenea unui exercițiu de imaginație. Așa că, ieși din anonimat și construiește un look reușit!

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri