6 imagini
Este vară și, inevitabil, este cald, motiv pentru care consumul de înghețată al bucureștenilor este la cote maxime. Câți locuitori ai Bucureștiului, atâtea gusturi, însă, pe care o antreprenoare din domeniu le acoperă cu succes, deși mediul fiscal nu o ajută foarte mult în acest sens.
Până la gelateria din București, însă, Roxana Mihai, fondatoare Dolci Coni (cornete dulci, n.r.), a experimentat antreprenoriatul și în Italia, țară în care a trăit 20 de ani, dar nu în domeniul Horeca, ci pe partea bancară.
Despre această experiență, de altfel, ea spune că a încercat să adune ce a fost mai bun în Italia și să aducă aici, în România, viața și experiențele trăite acolo transformând-o cu siguranță.
Cât despre gelaterie - o afacere de familie, de altfel, ea afirmă că a fost o oportunitate, preluând toată aparatura de la cineva din Italia, care tocmai închisese o gelaterie și așa a hotărât să se mute în București, într-o vreme în care în Capitală nu erau foarte multe gelaterii.
Când am deschis noi, în 2014, erau, cred 3-4 gelaterii mari și late. Deci era, evident, o nevoie. Noi înșine nu găseam o înghețată suficient de bună. Și asta a fost oarecum și o provocare pentru mine, să văd, sunt în stare sau nu sunt în stare?
Roxana Mihai, fondatoare Dolci Coni
Antreprenoarea mai spune că investiția inițială de 35.000 de euro a meritat, fiind recuperată deja în al treilea an.
Ea recunoaște, de altfel, că primul an a fost destul de greu, iar din al doilea afacerea a început să recupereze ușor-ușor, iar din al treilea an a apărut și profitul.
Iar cât privește acest subiect, Roxana Mihai spune că fluctuațiile sunt destul de mici, astfel că afacerea Dolci Coni nu înregistrează diferențe mari, pofitul anual fiind, în medie, undeva între 15 și 20% din cifra de afaceri.
Dacă ar fi să fac un clasament, fisticul ar fi pe primele locuri, lângă lămâie și ciocolată neagră. Și apoi toate combinațiile mai puțin obișnuite fac și ele parte măcar din dorința de a gusta, dacă nu dintr-un top clasic, care să fie cumpărat zilnic.
Roxana Mihai, fondatoare Dolci Coni
Experimentele Dolce Coni cu gusturile bucureștenilor nu se opresc însă aici, astfel că antreprenoarea spune că îi place să încerce și alte combinații, cum ar fi cele cu citrice, în toate formele lor, cu ghimbir, cu vin, iar recent a făcut o combinație de piersică cu prosecco și mentă.
Bineînețeles, afacerea deține și un laborator propriu, acolo unde, spune aceasta, se desfășoară partea de producție, care este și cea mai grea și unde lucrează împreună cu soțul ei.
La noi prețul este standard, același pentru orice fel de aromă - 10 lei. Încă nu am umblat la prețuri anul ăsta, am încercat să nu umblăm. Cu siguranță este un preț care probabil nu va mai putea să rămână așa mult timp, dar nu va crește mai mult de 12 lei cupa.
Cât despre condițiile economice generale, antreprenoarea spune că la nivelul clienților gelateriei nu se simte neapărat creșterea prețurilor, respectiv inflația și dificultatea economică care se pot vedea în alte sectoare.
Pe de altă parte însă, ea admite faptul că este doar un mic antreprenor, iar primul lucru pe care îl face este să plătească taxele, ceea ce nu este deloc ușor.
Mediul fiscal nu ne ajută pentru că au fost foarte multe schimbări făcute într-un timp foarte scurt și atunci te dă peste cap. Și schimbările de salariu, pe care tot eu mi-l plătesc, măririle de TVA, toate scumpirile, nu mai vorbesc de benzină. Au fost multe scumpiri într-un timp foarte scurt, ceea ce, da, devine o povară.
Roxana Mihai, fondatoare Dolci Coni
Antreprenoarea mai spune că ea îi încurajează pe clienți să se ducă să guste din altă parte, pentru că în momentul când fac acest lucru, apoi se întorc pentru ea este deja un punct câștigat.
Roxana Mihai concluzionează spunând că ține foarte mult la calitate, de la care nu face rabat, dar dacă poate să îmbunătățească rețeta, face acest lucru.