15 Februarie 2008
Rafinamentul ciocolatei belgiene si deliciul patiseriei frantuzesti
Cadé, un brand 100% romanesc, realizat dupa retetar frantuzesc, este mai mult decat un magazin de ciocolata...este un nou concept de ciocolaterie-patisserie-cadeaux, care isi are radacinile in pasiunea proprietarei sale, cunoscuta creatoare de moda Oana Mizil, pentru ciocolata si gastronomie.
Cum s-a nascut Cad??
"Este un concept gandit si pus in practica de noi si echipa noastra, formata si din specialisti in domeniu din Franta si Belgia. Afacerea isi are radacinile in pasiunea mea pentru ciocolata si gastronomie, in general. M-am referit la concept, pentru ca nu am lansat un simplu magazin de ciocolata si atat. Suntem in pas cu trend-ul international de a multumi clientul cu o diversitate de produse din diferite segmente pe care poate sa le achizitioneze intr-un singur loc si ne-am gandit sa implementam un nou concept de ciocolaterie-patisserie-cadeaux", a declarat, pentru Wall-Street Oana Mizil, proprietara Cadé.
"Cadé provine de la Cadet, flautistul care deschidea marsul pentru armatele lui Napoleon. De altfel, se regaseste si in sigla. Am vrut un nume usor, dar cu rezonanta", mai adauga Oana.
Investitie si profit
In 2007, cifra de afaceri pentru un singur magazin a fost de 150.000 de euro, iar estimarile pentru anul in curs, extrem de optimiste, vizeaza o crestere de 100 - 150% fata de anul precedent.
Tinand cont de faptul ca marja de profit a acestui tip de business este de aproximativ 20 - 30%, conform reprezentantilor Cadé, rezulta ca profitul realizat in primul an de functionare s-a situat in jurul valorii de 30 - 45.000 euro.
Produse si preturi
"Importam pana si laptele si frisca, tocmai pentru a mentine calitatea produselor. Nu folosim coloranti sau produse cu E-uri. Totul este natural", subliniaza Oana Mizil.
Preturile sunt mai mici decat ale concurentei. Si tot referitor la concurenta, Oana subliniaza faptul ca "atuurile Cadé sunt prospetimea si calitatea superioara a produselor, precum si preturile permisibile pentru mai multe categorii de clienti".
Colectii
Exista o colectia de ciocolata si pentru altfel de evenimente speciale, de genul nuntilor, al botezurilor sau al zilelor aniversare, produsele fiind decoarte in functie de cerintele cumparatorilor (culoare, model, etc).
Specialitatea casei
Pe partea de ciocolaterie, specialitatile noastre sunt pralinele Atena (masline amestecate cu paste de migdale) si Tokyo (infuzie de ceai verde cu frisca), dar si multe altele.
Clienti
"Clientii de toate varstele care apreciaza calitatea, clientii care au cumparat pentru prima oara si care au revenit de nenumarate ori", adauga Oana Mizil. "Sa nu uitam ca suntem amplasati chiar langa Liceul I.L.Caragiale", completeaza aceasta.
Decorul de vitrina
"Aceasta colaborare este valabila pentru colectia de Sf. Valentin. Am certitudinea ca va da rezultate si vom prelungi parteneriatul pe termen lung. (...) Decorul de vitrina este foarte important intr-o astfel de afacere. Cred ca detine un mare procentaj din promovarea afacerii si din succes. Din pacate, in Romania nu prea s-a pus accent pe decorul de vitrina. In alte tari, exista companii specializate care au stilisti de vitrina, la ei apeland chiar casele mari", a mai precizat proprietara Cadé.
Planuri de viitor
Pe termen lung insa, se urmareste internationalizarea brand-ului, prin deschiderea de magazine in tarile vecine: Ungaria, Bulgaria si Ucraina, apoi in Londra, Milano si Tokyo.