15 Februarie 2008

Rafinamentul ciocolatei belgiene si deliciul patiseriei frantuzesti

Cadé, un brand 100% romanesc, realizat dupa retetar frantuzesc, este mai mult decat un magazin de ciocolata...este un nou concept de ciocolaterie-patisserie-cadeaux, care isi are radacinile in pasiunea proprietarei sale, cunoscuta creatoare de moda Oana Mizil, pentru ciocolata si gastronomie.

Cum s-a nascut Cad??

Cadé este un brand 100% romanesc, realizat dupa retetar frantuzesc, care a luat nastere la sfarsitul anului 2006, in urma multor studii de piata pe segmentul ciocolata premium.

"Este un concept gandit si pus in practica de noi si echipa noastra, formata si din specialisti in domeniu din Franta si Belgia. Afacerea isi are radacinile in pasiunea mea pentru ciocolata si gastronomie, in general. M-am referit la concept, pentru ca nu am lansat un simplu magazin de ciocolata si atat. Suntem in pas cu trend-ul international de a multumi clientul cu o diversitate de produse din diferite segmente pe care poate sa le achizitioneze intr-un singur loc si ne-am gandit sa implementam un nou concept de ciocolaterie-patisserie-cadeaux"
, a declarat, pentru Wall-Street Oana Mizil, proprietara Cadé.

"Cadé provine de la Cadet, flautistul care deschidea marsul pentru armatele lui Napoleon. De altfel, se regaseste si in sigla. Am vrut un nume usor, dar cu rezonanta", mai adauga Oana.

Investitie si profit

Investitia in primul magazin s-a ridicat la 100.000 de euro, si nu a fost amortizata intr-un an, conform reprezentantilor companiei.

In 2007, cifra de afaceri pentru un singur magazin a fost de 150.000 de euro, iar estimarile pentru anul in curs, extrem de optimiste, vizeaza o crestere de 100 - 150% fata de anul precedent.

Tinand cont de faptul ca marja de profit a acestui tip de business este de aproximativ 20 - 30%, conform reprezentantilor Cadé, rezulta ca profitul realizat in primul an de functionare s-a situat in jurul valorii de 30 - 45.000 euro.

Produse si preturi

Toate produsele sunt fabricate intern, dupa retete frantuzesti si belgiene, din ingrediente importate. Mai mult decat atat, prajiturile verzi contin pasta pura (100%) de fistic.

"Importam pana si laptele si frisca, tocmai pentru a mentine calitatea produselor. Nu folosim coloranti sau produse cu E-uri. Totul este natural"
, subliniaza Oana Mizil.

Preturile sunt mai mici decat ale concurentei. Si tot referitor la concurenta, Oana subliniaza faptul ca "atuurile Cadé sunt prospetimea si calitatea superioara a produselor, precum si preturile permisibile pentru mai multe categorii de clienti".

Colectii

Pe langa vanzarea clasica de praline, ciocolata si produse de cofetarie, produse de cea mai inalta calitate, Cadé dispune si de o zona dedicata cadourilor: vase de cristal sau argint, cutii de lemn sau piele, toate umplute cu praline si ciocolata impachetata in functie de colectia de sezon sau colectia de eveniment (Sf. Valentin, 1-8 martie, Paste, Ziua Gargaritei, Craciunul).

Exista o colectia de ciocolata si pentru altfel de evenimente speciale, de genul nuntilor, al botezurilor sau al zilelor aniversare, produsele fiind decoarte in functie de cerintele cumparatorilor (culoare, model, etc).

Specialitatea casei

Specialitatea casei pe partea de cofetarie este prajitura Triollo (trei tipuri de ciocolata), Sablee (biscuiti cu diferite gemuri frantuzesti), iar de Craciun, Buche de Noel.

Pe partea de ciocolaterie, specialitatile noastre sunt pralinele Atena (masline amestecate cu paste de migdale) si Tokyo (infuzie de ceai verde cu frisca), dar si multe altele.

Clienti

Cadé se adreseaza persoanelor cu venituri medii si peste medie, persoanelor care au nevoie de idei noi pentru a face un cadou, persoanelor carora le place gustul unic, rafinat si elegant.

"Clientii de toate varstele care apreciaza calitatea, clientii care au cumparat pentru prima oara si care au revenit de nenumarate ori", adauga Oana Mizil. "Sa nu uitam ca suntem amplasati chiar langa Liceul I.L.Caragiale", completeaza aceasta.

Decorul de vitrina

Incepand cu acest an, Cadé isi propune sa acorde o atentie deosebita decorului de vitrina. Aceasta va fi amenajata cu decoratiuni specifice in tendintele sezonului, avand la baza un concept unic in Romania. Impreuna cu Villeroy & Boch, unul dintre cei mai mari producatori europeni de placi ceramice si obiecte sanitare si Moet & Chandon cel mai mare producator de sampanie din lume, Cadé a dezvoltat un design avangardist: o cada retro, cu valuri de voal si straluciri de cristale ale sticlelor scumpe de sampanie, cu delicioase praline si ciocolata din ultima colectie Cadé Amour.

"Aceasta colaborare este valabila pentru colectia de Sf. Valentin. Am certitudinea ca va da rezultate si vom prelungi parteneriatul pe termen lung. (...) Decorul de vitrina este foarte important intr-o astfel de afacere. Cred ca detine un mare procentaj din promovarea afacerii si din succes. Din pacate, in Romania nu prea s-a pus accent pe decorul de vitrina. In alte tari, exista companii specializate care au stilisti de vitrina, la ei apeland chiar casele mari", a mai precizat proprietara Cadé.

Planuri de viitor

Planurile pe termen mediu: “inca 4 magazine in Bucuresti si cate unul in toate orasele mari”, sustine proprietara Cadé.

Pe termen lung insa, se urmareste internationalizarea brand-ului, prin deschiderea de magazine in tarile vecine: Ungaria, Bulgaria si Ucraina, apoi in Londra, Milano si Tokyo.


Citeste si