Unii clienti, in special antreprenorii din zona de consultanta, servicii cu valoare adaugata mare, apeleaza la serviciile unui specialist in branding inca din momentul in care isi lanseaza afacerea, in timp ce altii, in general din domenii cu rulaje mari, dar profituri mici recurg la branding chiar si dupa zece ani, a declarat Stefan Liute, cofondator si director de strategie al agentiei de branding Storience.

Liute, in varsta de 36 de ani, a lansat impreuna cu sotia sa Adriana, (30 de ani), agentia Storience, dupa 13 ani de experienta in cadrul companiei de branding si digital Grapefruit, unul dintre cei mai mari jucatori in domeniu.

Stefan Liute este unul dintre cei trei fondatori ai Grapefruit, agentie pe care a lansat in 1999 alaturi de Marius Ursache si Laurian Gridinoc. Pe de alta parte, Adriana Liute s-a alaturat in 2010 agentiei, in functia de brand & communication strategist.

Cei doi au anuntat in urma cu trei saptamani ca vor pleca de la Grapefruit din cauza prioritatilor diferite pe care le au fata de ceilalti actionari ai companiei. Practic, in timp ce Stefan si Adriana Liute vor sa se concentreze pe consultant de brand, Grapefruit va pune accentul pe digital.

Storience a fost inregistrata in luna iunie la Registrul Comertului, iar compania este detinuta in totalitate de Adriana Liute. De altfel, ea este managing partner, iar Stefan Liute este director de strategie.

Vor zece clienti anul acesta

Numele Storience vine din combinarea cuvintelor englezesti „story” si „experience”.

In prezent, agentia are trei clienti din domeniile farma si educatie, doua dintre proiecte fiind de rebranding si unul de branding. Pana la finalul anului antreprenorii isi doresc sa ajunga la zece clienti.

“Vrem sa ne facem intai o echipa solida, iar apoi clientii vor veni de la sine”, afirma Adriana Liute.

In prezent, compania colaboreaza cu mai multi specialisti in design si programare, insa pana la finalul anului vor angaja cel putin trei oameni.

“De la cinci oameni in sus, cred o agentie de branding poate functiona OK. Este greu de gasit oameni buni. Acest lucru nu s-a schimbat in criza. Pentru ca oamenii trebuie sa aiba experienta, dar si sa le placa sa invete in continuare. Sunt oameni care sunt pregatiti, dar care cred ca au invatat tot. In domeniul acesta trebuie sa fii mereu la curent cu se intampla”, adauga ea.

Pentru acest an, cei doi antreprenori isi doresc sa ajunga la zece clienti, sa isi formeze echipa si sa fie profitabili inca din prima luna. Deocamdata, acestia nu si-au stabilit un target in privinta cifrei de afaceri, acest indicator depinzand de numarul de clienti castigati.

Iar planul in ceea ce priveste profitabilitatea si numarul de conturi cu care vor sa lucreze pare sa mearga, avand in vedere ca agentia a fost lansata oficial in aceasta saptamana si deja are trei parteneri de business, iar investitiile in lansarea unei astfel de afaceri sunt in general minime. Practic, un antreprenor in domeniul consultantei are nevoie de calculator, telefon si foarte multa experienta.

Cel mai bun inceput de an de pana acum

De altfel, despre primul semestru al anului Stefan Liute spune ca fost cel mai bun inceput de an de pana acum.

“Au fost foarte multe proiecte de rebranding, ceea ce arata ca sunt antreprenori care vor sa faca urmatorul pas, vor o imagine care sa le fie reprezentantiva, o pozitionare, vor sa nu se mai diferentieze doar prin pret. Si nu sunt idealisti cum erau in 2007-2008, ci foarte pragmatici, apeleaza la branding pentru ca vor sa creasca”, explica Stefan Liute.

El adauga ca in prima parte a anului s-a ocupat in cadrul Grapefruit de 4-5 proiecte mari de branding si rebranding.

Preturile pentru servicii de branding au scazut cu 25% in criza

In general, un proiect de branding ori rebranding poate costa intre cateva mii si zeci de mii de euro, insa inainte de criza au fost si proiecte care ajungeau la peste o suta de mii de euro. Preturile pentru serviciile de consultant de brand au scazut cu cel putin 25% de la inceputul crizei, potrivit lui Stefan Liute.

In general, procesul de rebranding ori branding pentru o companie fondata in Romania dureaza intre trei si sase luni, in timp ce pentru o companie mare, multinationala dureaza unu-doi ani. Insa, de cele mai multe ori, multinationalele lucreaza cu agentii internationale, strategia de brand fiind realizata la nivel global.

Liute mai spune ca cele mai interesate companii de servicii de branding sunt cele din domeniul serviciilor.

“In general, antreprenorii apeleaza la un specialist in branding la 5-10 ani dupa ce au fondat compania. Dar cei din zona de servicii cu valoare adaugata mare, din consultanta merg inca de la inceput la un specialist. Pe de alta parte, cei din domenii cu rulaje mari, dar marje mici de profit, apeleaza si dupa zece ani. Ei fac banii greu sau au alte prioritati, se concentreaza foarte mult pe pret”, explica directorul de strategie al Storience.

Cine sunt Stefan si Adriana Liute

Adriana Liute (30 de ani) are noua ani de experienta in comunicare atat in agentie (branding), cat si in mediul corporativ (comunicare interna si marketing, la nivel national si european pentru Genpact) si in presa (jurnalism economic in cadrul saptamanalului Business Magazin).

A absolvit Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii din Bucuresti in 2004 si are un masterat la aceeasi facultate, la specializarea de Managementul Institutiilor de Presa.

A facut consultanta de brand si comunicare pentru companii precum Ursus Breweries (Azuga, Stejar, Ciucas), Lafarge, Dacia Automobile, Renault, Gedeon Richter, NNDKP, E.ON, Alevia, Walmark, ARCA, Sonoro, Zipper.

Stefan Liute (36 de ani) are 13 ani de experienta in consultanta de brand si a lucrat pentru branduri precum Antibiotice, Banca Transilvania, Dacia Automobile, E.ON, Zarea, Tuca Zbarcea si Asociatii, UPC, Connex (Vodafone), Transavia, Heidi, NNDKP, Kober, Walmark, Gedeon Richter, Labormed, Azuga (Ursus Breweries), Lafarge, SIF Banat-Crisana, Velfina, Integrine, Eli Lilly, Delaco, Alevia, Vinexport, Zipper, ARCA, si Sonoro.

Este absolvent de medicina si are un master in Comunicare si Relatii Publice de la SNSPA.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri