The Economist: Jurnalistii romani sunt victimele unei campanii fioroase

„Sunt vremuri grele pentru cativa jurnalisti din Romania care lucreaza pentru media internationala. Sunt victime ale unei campanii fioroase initiate de oficialii guvernului si site-ul de stiri Cotidianul”, scrie saptamanalul The Economist intr-un editorial denumit „Journalist under fire” („Jurnalisti sub atac”).

Der Spiegel, El País, Deutsche Welle, CNN, The Economist, Le Monde, USA Today si France 24 sunt cateva dintre brandurile de media acuzate ca ar dezinforma in stirile despre Romania.

"Jurnalistii acestora au fost acuzati ca sunt <<agenti anti Romania>>, platiti de presedintele Traian Basescu pentru a dezinforma cititorii din lumea intreaga. Furia a inceput intr-o perioada de agitatie politica in Romania, in care domnul Basescu a fost suspendat din functie. Tabara prezidentiala spune ca Guvernul ataca democratia, iar tabara guvernamentala spune ca se apara impotriva abuzului de putere al presedintelui.

Raúl Sánchez, corespondent al cotidianului spaniol El País, a fost acuzat in iulie de Cotidianul ca ar lucra ca agent sub acoperire pentru Institutul Cultural Roman si domnul Basescu. Acuzatiile au venit dupa ce acesta a sustinut un interviu cu primul ministru, in care domnul Ponta spunea pentru prima data ca ar fi dispus sa demisioneze daca acuzatiile de plagiat care i s-au adus urmau sa se dovedeasca a fi adevarate. O comisie de etica a decis ca acesta a plagiat in teza sa de doctorat, dar nu a demisionat", scrie The Economist.

Publicatia britanica mai aminteste ca alti jurnalisti acuzati de dezinformare sau ca l-ar sustine pe Traian Basescu sunt Keno Verseck (corespondent pentru saptamanalul german Der Spiegel), Liliana Ciobanu (jurnalist frelancer care transmite pentru The Economist, CNN and France 24 Englis), Mihaela Rodina (agentia France–Presse).

Cititi intregul articol in The Economist.

Sursa foto: The Economist

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri