CNA a decis sa someze televiziunile Romania TV si Realitatea TV sa nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democratilor europeni, intrucat legislatia audiovizualului interzice difuzarea publicitatii politice in afara campaniei electorale, conform Mediafax.
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a analizat mai multe spoturi publicitare de promovare a unor lideri social democrati europeni, in care aparea inclusiv premierul Victor Ponta. Aceste spoturi au fost transmise la cele doua televiziuni pe 1, 2 si 3 martie.

Dupa vizionarea spoturilor respective, atat Lorand Turos, cat si Narcisa Iorga, membri ai CNA, au spus ca, in mod evident, aceste spoturi reprezinta "publicitate politica", iar legislatia audiovizualului interzice difuzarea spoturilor de publicitate politica in afara campaniei electorale.

Sanctiunea a fost aplicata in baza articolului 139 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Publicitatea, pozitiva sau negativa, in legatura cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisa, cu exceptia perioadelor de campanie electorala", si a articolului 140 din Cod - "(1)
In perioada campaniei electorale, furnizorii de servicii media audiovizuale pot insera publicitate politica numai in calupuri separate si marcate corespunzator.(2) Publicitatea politica trebuie sa fie asumata in mod explicit, prin prezentare ori continut, de catre candidati sau competitorii electorali".

Sanctiunea a fost aplicata cu sapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Valentin Jucan, Narcisa Iorga, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu si Rasvan Popescu) si patru "impotriva" (Monica Gubernat, Cristina Trepcea, Christian Mititelu si Radu Calin Cristea).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri