Bugetele alocate TV-ului si print-ului vor scadea si in 2013
Astfel, deflatia pe segmentul TV a crescut cu 2 puncte procentuale in 2012 fata de 2011, pana la 8%. Intreaga piata TV a scazut cu 4% in 2012 fata de anul precedent, pana la o valoare de 193 mil. euro si anul acesta ar putea scadea pana la 183 mil. euro.
Astfel, segmentul TV a pierdut un punct din totalul share-ului de advertising din Romania, de la 65% in 2011 la 64% in 2012.
MPI/CME a retinut aceeasi pondere din bugetele alocate TV-ului, de putin peste 51%, mentinandu-si pozitia fruntasa. Intre timp, INTACT si-a crescut si ea ponderea, pana la 27% in 2012, Kanal D a depasit 5% din bugete si SBS (Prima TV si Kiss TV) au avut o cota de 6%.
Printul isi continua declinul din 2009, pe fondul taierii bugetelor advertiserilor alocate acestui mediu. Investitiile in print au scazut de la 24 mil. euro in 2011 la 22 mil. euro in 2012 si ar putea scadea anul acesta pana la 19 mil. euro.
Mediafax a trecut pe primul loc, in fata Adevarul Holding, detinand o cota de 15% din piata, datorita achizitiei Glamour. Adevarul Holding se situeaza pe pozitia secunda in print, cu o cota de 14%. Ringier si-a crescut cota de la 9% in 2011 la 11%, datorita achizitiilor din portofoliul Edipresse.
Unicul segment care a inregistrat crestere in 2012 este online-ul.
Mai multe informatii, in PDF-ul atasat.