IAB Romania a luat in calcul in studiul ROADS pe anul 2012 exclusiv veniturile generate de jucatorii locali, estimand piata la o valoare de 21,1 mil. euro, in crestere cu 7% fata de anul precedent.

“Nu avem date oficiale de la Google sau Facebook, dar, din sursele noastre din piata, cam acestea ar fi datele”, spune Alexandra Olteanu, managing director Initiative.

Ponderea performance marketing-ului (Google, Facebook, Yahoo) va continua sa creasca in 2013, pana la 50%, de la 46,5% in 2012. In aceste conditii, display advertising-ul va scadea la o pondere de 50% din totalul publicitatii online din Romania. Cresterea performance marketing-ului este in linie cu tendintele la nivel European.

Segmentat, display-ul a insemnat in 2012 venituri de circa 23 mil. euro, Google AdWords 18,4 mil. euro, Facebook a atras 2,7 mil. euro si Yahoo 1,9 mil. euro, conform datelor Media Fact Book 2013.

Citeste si:

Per total, piata de advertising online ar urma sa creasca in 2013 cu 12%, sustinuta in principal de jucatorii performance. Cresterea de display va fi de circa 4%.

In ceea ce priveste demograficele utilizatorilor de Internet din Romania, este de remarcat faptul ca grupa de varsta cu cea mai mare crestere in 2012 a fost cea de peste 50 de ani (+24%). Conform Internetworldstats.com, in iunie 2012 erau 9,6 milioane de internauti in tara, adica circa jumatate din intreaga populatie a Romaniei.

Continutul ramane factorul determinant in ceea ce priveste online advertising. Adoptia video va creste, cu atat mai mult cu cat YouTube a intrat in Romania. Tot printre tendinte, vorbim de multi-screen (activitati desfasurate simultan in mai multe medii) dar si de o programare mai atenta a marketing-ului, bazata pe instrumente precise de masurare si nu “pe instinct”.