Gazprom, cel mai puternic brand rusesc. Cati bani valoreaza numele care incalzeste Europa cu gaze

Gazprom a fost declarat de agentia americana Interbrand cel mai valoros brand al Rusiei. Valoarea acestuia este estimata la 39 de miliarde de dolari (1,25 trilioane de ruble), scrie Russia Today.

Compania care detine monopolul gazului in Rusia este urmata de asa-numita „Marea Troika” a operatorilor telecom MTS, brand care valoreaza 6 milioane de dolari, Beeline, cu o valoare estimata la 4,8 milioane de dolari, si Megafon.

Clasamentul celor mai puternice 40 de branduri rusesti a tinut cont de performantele financiare ale brandului, rolul pe care il are in luarea deciziilor in cazul unei achizitii si puterea complexa a brandului. Acesta din urma include zece sub-factori dupa care a fost evaluat feedback-ul pozitiv despre companie primit de la consumatori, clienti si lideri de opinie si cel lasat in media traditionale si social media.

Un sondaj finalizat la sfarsitul lui 2012, care masoara cantitatea de critici si cuantifica expunerea unei companii sau a unui proiect la probleme controversate, a numit Gazprom cel mai popular brand rusesc. Totusi, intre 2011 si 2012, aceeasi companie a trebuit sa faca fata celui mai mare numar de reclamatii si critici.

Recent, insa, seful antitrust al UE a declarat ca autoritatea de reglementare este pregatita sa acuze exportatorul de gaze Gazprom pentru abuz de dominare in Europa Centrala si de Est. Aceasta ar inseamna o amenda de pana la 15 miliarde de dolari.

Citeste si:
ANRE va lansa o platformă cu toți consumatorii de energie și gaze...
ANRE va lansa o platformă cu...

Interbrand este o companie americana globala care ofera consultanta in branding si care organizeaza anual din 2009 „Best Global Brands”, topul celor mai puternice branduri din lume.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri