Cosmarul presei scrise din SUA continua: al 28-lea an consecutiv de scadere a vanzarilor

Vanzarea de ziare in Statele Unite a inregistrat o scadere de 8% in 2016, fata de anul precedent, informeaza AFP.

Pentru publicatiile care apar de luni pana vineri, acesta a fost al 28-lea an consecutiv de scadere, potrivit unor date publicate de institutul independent Pew Research Center, care a facut calculul prin insumarea vanzarilor editiilor tiparite si digitale.

In ultimii 25 de ani, numarul exemplarelor vandute in timpul unei saptamani a scazut cu aproape jumatate (-42,3%), scrie News.ro.

In 1987, in SUA, se vindeau in medie 62,8 milioane de ziare in fiecare zi a saptamanii. In 2016, cifra a ajuns la 34,6 milioane.

Pentru editiile de duminica, scaderea a fost de 8%, atat in varianta tiparita, cat si digitala.

Citeste si:
Eurobarometru: Românii au tot mai puţină încredere în sistemul medical
Eurobarometru: Românii au tot...

Contrar asteptarilor, costurile au crescut usor, cu 0,3%. Astfel, pretul pentru mai multe publicatii a fost crescut.

In ciuda scaderii vanzarilor, veniturile obtinute s-au mentinut in ultimii 20 de ani si chiar cunosc o crestere usoara in ultimii cinci ani.

Cat priveste publicitatea, situatia este diferita. In cel mai bun an din ultima jumatate de secol, 2005, facturarea reclamelor a scazut cu 31.000 de milioane de dolari. Veniturile din anunturile publicitare au scazut cu 63%.

In schimb, facturarea publicitatii pentru editiile online este in crestere si reprezinta acum 29% din veniturile totale obtinute din vanzarea de spatii pentru anunturi, insa aceasta crestere nu reuseste sa compenseze declinul in care se gaseste publicitatea pentru publicatiile tiparite.

Citeste si:
Donald Trump spune că scrie „cartea cărților”: „Scriu ca nebunul”
Donald Trump spune că scrie...

Sursa foto: Shutterstock

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri