Studiul, comandat de ASTRA Romania pentru al treilea an la rand, a fost realizat pe un esantion reprezentantiv la nivel national de 402 persoane. Concluziile acestuia arata ca romanii inca sunt mari consumatori de televiziune, isi aleg operatorul in functie de pret, dar si de oferta acestuia, printre principalele aspecte fiind insa tehnologia High Definition.

Astfel, 72% dintre participantii la studiu considera importanta tehnologia High Definition cand isi cumpara un televizor nou sau vor sa-si schimbe furnizorul de televiziune. Anul trecut, interesul pentru calitatea HD era de 61%. Aproape 60% dintre participantii la studiu sunt dispusi sa plateasca in plus pentru canale HD. Anul trecut, de exemplu, doar 39% dintre participantii la studiu erau dispusi sa plateasca 25 de lei in plus pentru 5 canale HD.

„Tehnologia High Definition este din ce in mai importanta pentru romani, iar acum putem afirma ca penetrarea HD a trecut de un nivel critic. Daca in urma cu 5-6 ani era un element definitoriu in piata, acum putem spune ca este obligatoriu. Cresterea preferintei pentru canalele in format HD arata faptul ca romanul, care este un consumator entuziast, este mai constient de calitatea HD si este dispus sa plateasca pentru ea. Cu avantajul acoperirii de partea sa, satelitul este infrastructura ideala pentru livrarea continutului de inalta calitate pe un teritoriu mare avand o eficienta foarte buna a costurilor. Aproximativ 1 din 3 romani sunt abonati la servicii de televiziune prin satelit, intr-o tara unde penetrarea televiziunii cu plata depaseste 97%”, a declarat Mihai Ursoiu, country manager ASTRA Romania, Bulgaria si Republica Moldova.

In ceea ce priveste tipul de continut HD consumat, 68% dintre romani declara ca prefera canalele documentare, 63% prefera divertismentul si aproximativ 1 din 2 prefera sportul.

Sursa foto: Angelo Cordeschi/Dreamstime