Romanii au lasat anul trecut peste 53,6 milioane de euro in cinematografe, potrivit datelor Centrului National al Cinematografiei. Mai bine de 13 milioane de bilete au fost cumparate in cele 92 de retele de cinema din Romania. Care sunt cele mai mari si ce incasari au avut anul trecut?

Liderul pietei cinematografice este de departe Cinema City, cu o retea nationala de 25 de locatii si 231 de ecrane. Anul trecut, Cinema City a avut peste 7,9 milioane de spectatori care au generat incasari de mai bine de 34 de milioane de euro.

Pe pozitia secunda in topul cinematografelor din Romania se afla Baneasa Developments, compania care detine Baneasa Shoppiny City si Grand Cinema & More. Anul trecut, Grand Cinema & More a avut incasari de peste 4,7 milioane euro, un numar aproximativ de 950.000 de bilete vandute intr-o singura locatie, ce detine 13 sali de proiectie.

Movieplex Cinema detine, de asemenea, un singur cinematograf, in centrul comercial Plaza Romania, inca din 2005. Anul trecut, cinematograful a vandut peste 708.000 de bilete si incasat aproximativ 2,99 milioane euro. Movieplex Cinema detine 11 sali de proiectie.

Urmatoarea pozitie in topul retelelor de cinema este ocupata de ESB CINEMA SERVICE, companie romaneasca infiintata in 2014 si care detine cinematograful Cinema One din centrul comercial Coresi Shopping Resort din Brasov. Cinema One are opt ecrane, a inregistrat anul trecut circa 575.000 de spectatori si a avut incasari de 2,3 milioane de euro.

Hollywood Multiplex Operations care opereaza cinematograful din Mall Vitan Bucuresti a avut in 2016 incasari de peste 1,8 milioane euro. Hollywood Multiplex a fost primul cinematograf de tip multiplex deschis in Romania. Cu zece sali de proiectie, Hollywood Multiplex a vandut anul trecut mai bine de 410.000 de bilete la filme.

Sursa foto: Fer Gregory/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri