„Daca oamenii nu acorda atentie brandului tau, atunci il ignora si nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva sa te asculte si sa actioneze, e nevoie in primul rand sa fii relevant pentru el. Relevanta este cea mai importanta metoda de ascultare activa a vocii consumatorilor”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Potrivit studiului „Relevanta brandurilor. Ce conteaza cu adevarat pentru consumatori”, mesajele – pentru a atrage atentia – trebuie sa fie in primul rand utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai putini romani sunt interesati de informatiile inspirationale (19%), surprinzatoare (18%), populare / la moda (10%) sau socante (7%).

In ceea ce priveste sursele de informare preferate de romani, topul este condus de TV si retelele sociale, urmate de site-urile de stiri, site-urile companiilor si abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth).

„Se confirma si in Romania trendul global ‘screens take over people’, televiziunea si internetul fiind mai importante pentru consumatori decat oamenii din jur atunci cand cauta informatii. Totusi, dupa TV si retelele sociale, care domina clar preferintele romanilor, exista unele diferente intre urban si rural si chiar intre sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informeaza de la familie, prieteni si cunostinte mai mult decat de pe site-uri. In acelasi timp, femeile apeleaza mai mult decat barbatii la ‘word of mouth’, tendinta similara si la nivel global”, afirma Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.

Sursa foto: Rawpixel.com/Shutterstock