La inceputul acestui an, Donald Trump a scris un tweet cu un typo care a ajuns pe prima pagina a ziarelor si a publicatiilor online si a facut internautii sa se intrebe la ce s-a referit presedintele Statelor Unite ale Americii, scrie Inc.com.

Cunoscut pentru obiceiul sau de a-si ataca oponentii politici si nu numai pe Twitter, Donald Trump a starnit valuri de curiozitate si indignare pentru postarea sa din social media, lucru care ilustreaza puterea pe care contul prezidential o are in mediul online.

In ultimele luni presedintele american a lansat atacuri importante la adresa unor companii precum Boeing, Nordstrom, Delta sau Lockheed Martin, situatia devenind atat de tensionata incat firmele si-au incheiat polite de asigurare in cazul care Trump scrie tweet-uri despre ele.

In fata acestor atacuri din partea presedintelui american, liderii unora dintre companiile mai sus mentionate au ramas tacuti si nu au reactionat, insa in spatele acestei taceri se afla o problema serioasa si anume faptul ca 61% dintre directorii executivi ai Fortune 500 nu au nicio prezenta in social media.

Ryan Holmes, CEO al platformei sociale Hootsuite, a pus la punct un ghid de supravietuire in social media pentru lideri pentru a adresa lipsa acestora in social media. In aceasta carte Holmes explica cum si de ce ar trebui liderii sa fie prezenti in social media si cum sa ramana in fata competitiei. Cartea se numeste The Four Million Dollar Tweet si este deja un bestseller pe Amazon.

Pana faceti rost de carte si va apucati de citit, iata trei piloni fundamentali pe care un lider ar trebui sa se bazeze atunci cand decide sa intre in hora social media sau vrea sa-si intareasca prezenta.

1. Obtineti ajutor

Citeste si:

Chiar daca amprenta persoana este cheia succesului in social media, este pur si simplu imposibil pentru majoritatea executivilor sa-si administreze contul tot timpul. Sprijinul potrivit – fie ca vine din partea unui strategist sau din partea cuiva din echipa de PR si comunicare – va face ca acest proces sa devina mai usor, pornind de la stabilirea unei strategii privind postarile pana la asigurarea ca acestea au un continut sigur si relevant pentru audienta.

2. Gasiti-va vocea

Social media cere un ton real si uman, insa acest aspect poate varia de la un ton amuzant sau simplu, la unul serios, poate chiar complex, bazat pe date, cifre, statistici, in functie de domeniul in care activati, insa in cazul fiecaruia autenticititatea nu este negociabila. Iata o sugestie rapida de la Holmes: Ganditi-va la trei hashtag-uri care va definesc si incepeti de acolo. In cazul lu Elon Musk, de exemplu, avem: #socialmedia, #antreprenoriat si #tehnologie.

3. Amplificati

Unele mesaje din social media devin virale. Dar, dupa cum arata Holmes in cartea sa, adevarul este ca majoritatea postarilor au nevoie de putin ajutor. O modalitate puternica si fara costuri de a face ca postarile tale sa ajunga la cat mai multe persoane este prin amplificarea lor in social media prin intermediul angajatilor tai. Membrii echipei tale pot redistribui postarile relevante prietenilor sai si pot deveni astfel ambasadori ai brandului tau.

De asemenea, publicitatea platita prin intermediul Facebook, Twitter, LinkedIN sau Instagram poate fi o alta modalitatea eficienta de a-ti amplifica mesajele.

Acestea sunt doar cateva din elementele de baza propuse de Holmes si descrise mai detaliat in The Four Billion Dollar Tweet. Ca sef al celei mai raspandite platforme de relatii sociale din lume, sa nu mai vorbim de cineva care se mandreste cu mai mult de un milion de followersi in social media, Holmes are o multime de cunostinte de prima mana cu privire la leadership in social media. Adevarul este ca prezenta in social media devine esentiale in setul de instrumente pentru un lider ...chiar daca trebuie sau nu sa raspunzi la un tweet de-al lui Donald Trump.

Sursa foto: Rawpixel.com/Shutterstock