Un lucru e cert: Romania ultimilor 2 ani, continua el, a fost extrem de bogata in concursuri publice de design, extrem de dezbatute si mediatizate. Concursurile de design ne ofera de ceva timp un element de stralucire si drama in spatiul public reusind sa ne capteze intreaga atentie si imaginatie. Aceste competitii publice ne ofera un sentiment placut de libertate, deschidere si transperanta spre deosebire de relatia traditionala dintre client-designer unde totul se intampla noaptea cu luminiile stinse si in mare secret. “Daca intentionezi sa participi la vreun concurs public de design din Romania, te invit sa iei o pauza si sa te gandesti la urmatoarele”:

In general primarii/ministrii care organizeza aceste competitii sunt doar niste simplii “copy-paste” a unor proiecte incheiate cu succes in Occident. "Au facut si ailalti, facem si noi ca ei". Dintr-o lipsa parca de proiecte fierbinti pe agenda publica doresc sa inceapa proiecte grandioase de imagine. Mentalitatea asta de concurs public este o practica stupida si prost inteleasa de politicieni de a comunica transparenta pe piaţa libera a serviciilor si acces corect care sa combata situatiile frecvente de favoritism si nepotism. In practica, majoritatea solutiilor castigatoare din aceste concursuri publice nu ajung sa fie implementate sau continuate, de regula acestea “mor” imediat dupa anuntarea castigatorului. Sunt doar “spectacole de divertisment” care ocupa atentia publica de la adevaratele obiective sau scopul final al acestora. Mult fum.