Industria de publicitate din Romania este in crestere, iar asta se reflecta si in salariile nete ale angajatilor din acest sector, care au crescut in medie cu 3% in 2019, comparativ cu 2018, potrivit studiului bienal Salary Survey realizat de PwC Romania pentru Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

Piata de publicitate din Romania este in crestere, cu un plus de 10% anul trecut, fata de 2018, potrivit Media Fact Book 2019. Totusi, valoarea neta in euro a investitiilor in publicitate corespunzatoare anului 2018 nu a atins inca nivelul record atins in 2008, acest moment fiind estimate de jucatorii din industrie abia in 2021.

”Industria de publicitate a fost unul dintre cele mai afectate sectoare de criza financiara si se afla inca in faza de recuperare a nivelului din 2008. Astfel, cresterile salariale, chiar daca sunt sub nivelul celor inregistrate la nivelul intregii economii, sunt un indicator foarte important ca aceasta industrie creste si isi pastreaza atractivitatea”, a aratat Oana Munteanu, Senior Manager PwC Romania.

Pe departamente, cel de media a beneficiat de cea mai mare majorare salariala, de 5,6%, urmat de cel de creatie, de 4%, si cele de digital, de 2,5%.

In ceea ce priveste remunerarea pe criterii de gen, industria de publicitate se bucura de una dintre cele mai echilibrate balante, neexistand practic diferente de remunerare in majoritatea ariilor industriei. Printre putinele exceptii de la acest echilibru al veniturilor se numara pozitiile de management, unde studiul releva o diferenta pozitiva de aproximativ 5% in favoarea managerilor femei.

Citeste si:
Ludovic Orban: Salariul minim pe economie va creste
Ludovic Orban: Salariul minim...

Salary Survey este un studiu care urmareste evolutia remuneratiilor de pe piata locala de publicitate, fiind realizat de UAPR o data la doi ani, in colaborare cu PwC Romania.

”Industria de publicitate din Romania evolueaza in complexitate, iar UAPR continua dezvoltarea acestui studiu pentru a pastra o imagine clara asupra nivelului salariilor din publicitate atat comparativ cu alte domenii ale industriei, cat si fata de cresterile la nivel de economie. Dorim sa ne pastram atractivitatea ca industrie pentru tanara generatie de talente si sa continuam sa oferim oportunitati e dezvoltare de cariere atat la nivel de realizari (campanii, premii sau alte reusite), dar si la nivel de salarizare”, a declarat Stefan Iordache, Presedintele UAPR.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Salariile profesorilor se apropie rapid de cele ale doctorilor