Ugur Yesil, CEO Kanal D: Publicul tanar, tot mai atras de serialele turcesti

In 2007 cand emitea pentru prima oara, Kanal D propunea romanilor serialele turcesti, care aveau sa detroneze in scurt timp telenovele sud-americane. “Apogeul” avea sa fie atins odata cu difuzarea Suleyman Magnificul, serial care a produs frenezie si in Romania. Desi initial serialele turcesti se adresau unui public matur, in prezent postul de televiziune castiga audienta din segmentul tanar din mediul urban, dupa cum sustine Ugur Yesil, CEO Kanal D, care ne-a povestit despre consumul de seriale turcesti si strategia Kanal D.

“In momentul in care lansam pe piata serialele turcesti, la putere erau cele sud-americane. Lansarea acestora a fost o miscare curajoasa, inovativa, iar in foarte scurt timp au schimbat obisnuinta de consum. Kanal D s-a impus ca trendsetter pe acest segment si a reusit, an de an, sa aduca publicului cele mai bune productii. In trecut, o parte din serialele turcesti au atras in special un public matur. Noua abordare de continut a serialelor turcesti schimba publicul, prin afinitati crescute catre telespectatorii tineri”, spune Ugur Yesil, CEO Kanal D si Executive Board Member Kanal D.

Pe langa Suleyman Magnificul, Kanal D a difuzat productii precum “O mie si una de nopti”, “Dragoste infinita”, “Ziua in care mi s-a scris destinul”, “Pretul fericirii” sau “Lacrimi la Marea Neagra”. Ultimul dintre ele, difuzat in toamna, avea in centrul subiectul violentei domestice. Astfel de teme si noua abordare de continut, continurata in scenarii si in distributie, rezoneaza si cu publicul tanar.

“Publicul serialelor turcesti era in urma cu cativa ani in majoritatea lui femin, dar lucrurile s-au schimbat si datorita faptului ca statia, la modul general, atrage si un public tanar, dinamic. Serialele “Lacrimi la Marea Neagra” si “Mireasa din Istanbul” au concentrat in jurul lor un public semnificativ mai tanar. Astfel avem o afinitate de peste 165 pentru publicul 18-24 ani din mediul urban. Altfel spus, fata de publicul comercial 18-49 Urban, cel cu varsta cuprinsa intre 18-24 ani din mediul urban se uita cu 64% mai mult la astfel de seriale. Suntem atenti la trendurile pietei si ne pozitionam ca o televiziune generalista, care raspunde exigentelor unor categorii de telespectatori foarte variate”, explica Ugur.

Pe langa serialele turcesti, postul de televiziune detinut de trustul Dogan incearca sa atraga publicul tanar si prin emisiuni de divertisment precum “Bravo, ai stil!” sau “Exalton”, spune Ugur. “Aceste doua emisiuni au generat comunitati in spatiul online, au influentat obiceiuri de consum si au facut o transfuzie masiva de public tanar, educat si activ pentru Kanal D”, explica CEO-ul Kanal D.

Citeste si:
Coronavirus | Kanal D face modicări în grila de programe
Coronavirus | Kanal D face...

Kanal D este in top trei statii generaliste din Romania.

In ceea ce priveste veniturile, postul de televiziune turcesc a bifat o crestere a veniturilor de 22% in 2019, dupa o crestere similara in 2018, de 20%.

“2019 a fost cel mai bun an de pana acum, veniturile au inregistrat o crestere de 22% comparativ cu anul precedent. Evoluam din toate punctele de vedere, investim in continut diversificat, in portofoliul online si in Radio, in tehnologie si infrastructura. Aceasta investitie are impact asupra telespectatorului, se vede in cresterea audientelor, care, la randul lor, atrag atentia clientilor de publicitate. E un „lant trofic” care demonstreaza nu doar interconectarea in piata, ci si valoarea unui brand; ne focusam pentru a ne consolida pozitia pe piata ca un centru media creativ, oferind o experienta de entertainement completa prin TV, Radio si online”, spune UgurYesil.

In martie 2019, Radio Impuls a intrat in portofoliul Dogan Media International, iar proprietarii intentioneaza sa investeasca si in acest canal, pe langa TV si divizia online.

Citeste si:
Andreea Esca, primul interviu despre starea ei de sănătate
Andreea Esca, primul interviu...

“A fost un pas important pentru noi si o provocare. Radio Impuls se adreseaza unui public urban activ, dornic sa asculte muzica de calitate, dar si infotainment. Sigur ca vor fi investitii, ca vom improspata continutul. De exemplu am lasat recent matinalul „Scularea” cu Orlando Ivan si Radu Tibulca. Acest matinal se transmite chiar din sediul Kanal D, nu de la Cluj, tocmai pentru ca ne dorim ca sa putem aduce mai usor vedete, cantareti in studioul matinalului pentru o experienta cat mai diversificata si autentica, cu interviuri in exclusivitate ale artistilor de top din Romania. De asemenea avem acum un nou sediu la Cluj. Suntem focusati pe promovarea Radio Impuls si promovam puternic produsele statiei radio, atat pe Kanal D, cat si prin intermediul diviziei online Kanal D. De asemenea, faptul ca Radio Impuls are o retea puternica in zece orase ale tarii conteaza foarte mult in consolidarea imaginii noastre, ca un mix TV-Radio-Online”, incheie CEO-ul Kanal D.

Sursa foto: Kanal D

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri