Bancile lanseaza o campanie de informare, promovata de influenceri: Dorian Popa si Ana Morodan, printre cei care au acceptat provocarea lor

Bancile din Romania au lansat o campanie de informare si constientizare, denumita #DreptulLaBanking, prin care isi propun sa imbunatateasca dialogul cu publicul larg si sa creasca gradul de educatie financiara. Aceasta campanie a avut parte de un teaser in care 5 influenceri, printre care Dorian Popa, Ana Morodan si Sebastian Cotofana au fost provocati sa obtina diverse bunuri “pe incredere” fara a le plati initial, ci dupa incheierea provocarii.

Reprezentantii campaniei, ce va dura 12 luni, precizeaza ca vor sa insufle incredere reciproca intre oameni si sistemul bancar, incredere pe care o considera esentiala pentru cresterea bunastarii individuala, cat si despre dezvoltarea economiei Romaniei. Pentru promovarea ideii de incredere, reprezentantii campaniei au lansat mai multe provocari pentru influencerii mentionati mai sus, prin care acestia trebuiau sa cumpere anumite produse "pe incredere", urmand sa le plateasca apoi, asa cum se observa in video-ul de mai jos.

“#DreptulLaBanking incepe de la nevoi personale precum achizitia unei locuinte, plata bunurilor cumparate, economisire, dar inseamna si dreptul la investitii intr-o agricultura moderna si performanta, in infrastructura, in educatie sau in sanatate. Analogia cu un drept, care este tema campaniei, reprezinta o invitatie adresata tuturor romanilor sa cunoasca mai bine ce posibilitati si oportunitati au in relatia cu bancile cu care aleg sa lucreze, dar si sa aiba un acces mai bun la regulile care guverneaza industria”, precizeaza reprezentantii campaniei.

Acestia au adus in discutie o serie de cifre care arata relatia actuala dintre banci si consumatorii, respectiv faptul ca 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la banci si au achizitionat locuinte sau au realizat alte investitii imobiliare. Numarul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769, iar numarul debitorilor persoane fizice imobiliare este de 201.505. De asemenea acestia au facut referire si la finantarile acordate pentru alte sectoare.

“Valoarea creditelor ipotecare si pentru alte investitii imobiliare se ridica la 20 miliarde euro, ceea ce reprezinta 10% din Produsul Intern Brut al Romaniei. Aproximativ 100.650 companii se dezvolta cu finantare de la bancile din Romania, potrivit datelor la finele anului 2019. Valoarea finantarilor acordate de banci companiilor se cifreaza la 25 miliarde euro, la finele lunii noiembrie 2019. Pentru dezvoltarea IMM-urilor, antreprenorii au contractat finantari de la bancile din Romania in valoare de 17 miliarde euro, potrivit datelor din luna noiembrie 2019. Romanii fac aproximativ 885 milioane de tranzactii electronice in siguranta anual prin intermediul bancilor din Romania. In agricultura, romanii au contractat credite de peste doua miliarde de euro, potrivit datelor aferente lunii septembrie 2019”, precizeaza reprezentantii campaniei.

Citeste si:
Bloggeritele la putere! Ce romance sunt cele mai cautate si cati...
Bloggeritele la putere! Ce...

Campania isi propune sa contribuie la cresterea nivelului de educatie financiara in randul consumatorilor, pana in prezent, peste un milion de romani beneficiind de cursuri gratuite de educatie financiara realizate de sistemul bancar din Romania.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri