Din cauza COVID-19, britanicii nu mai au încredere în presă

Mai puţin de jumătate dintre britanici au încredere în organizaţiile de presă ca sursă de informare în legătură cu pandemia de COVID-19, conform unui raport al Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului.

Nivelul de încredere s-a prăbuşit pe perioada pandemiei şi aproximativ 8 milioane de britanici sunt în prezent expuşi riscului de a fi mai puţin informaţi, neinformaţi sau greşit informaţi despre această maladie virală, într-o perioadă în care autorităţile se confruntă cu un al doilea val de infectări, se precizează în raport conform Agerpres.

"Creşterea semnificativă a numărului de persoane vulnerabile în faţa dezinformării înseamnă că Regatul Unit este insuficient echipat pentru a se confrunta cu criza comunicării legată de coronavirus în perioada celui de-al doilea val şi a iernii care se apropie", a declarat directorul institutului, Rasmus Kleis Nielsen.

Încrederea în organizaţiile de presă ca surse despre pandemie a scăzut la 45% în august faţă de 57% în aprilie. Accesarea zilnică a ştirilor privind COVID-19 a scăzut cu 24% în aceeaşi perioadă de timp, ajungând la 55% faţă de 79% în aprilie, se mai precizează în raport.

Dacă majoritatea britanicilor sunt în continuare bine informaţi, o minoritate semnificativă - de aproximativ 20 de milioane de oameni - sunt de părere că nici media şi nici guvernul nu au reuşit să explice care ar trebui să fie răspunsul oamenilor în faţa acestui virus.

Citeste si:
România va sprijini Republica Moldova cu o donație de 250.000 de euro
România va sprijini Republica...

Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului este un centru de cercetare din cadrul Universităţii Oxford care urmăreşte tendinţele din media. Fundaţia Thomson Reuters, braţul filantropic al organizaţiei Thomson Reuters, finanţează Institutul Reuters.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri