Când vom avea din nou festivaluri “ca pe vremuri”, cu mii de participanți? Iulian Nan: Nu cred că România va fi un trend-setter în această direcție

De la festivaluri și evenimente cu mii sau zeci de mii de participanți, lumea trebuie să se mulțumească în prezent cu simple conferințe pe Zoom sau cel mult cu întâlniri restrânse, cu prietenii acasă sau la o terasă. Iulian Nan, CEO-ul integratorului și furnizorului de servicii dedicate evenimentelor NAN Group, vorbește într-un interviu acordat wall-street.ro despre “nisipurile mișcătoare” din piața evenimentelor, dar și despre felul în care compania s-a adaptat într-o piață care anul acesta ar putea scădea chiar și cu 85%.

NAN Group (www.nanevents.ro) este un integrator și furnizor de servicii dedicate evenimentelor cu soluții integrate pentru serviciile logistice de bază. Grupul a integrat recent și activități complementare prin divizii specializate pentru a putea oferi soluții complete organizatorilor de evenimente.

Wall-Street.ro: În cât timp vă așteptați să vedem din nou concerte și alte evenimente cu mii de participanți în România?

Iulian Nan: România se aliniază pentru tot ceea ce înseamnă respectarea normelor Covid, inclusiv cele care privesc organizarea de evenimente, la cele EU. În momentul în care astfel de evenimente majore, cu zeci de mii/sute de mii de participanți se vor relua și se vor organiza cu succes în alte tari (dacă acest lucru se va mai întampla curând), România va urma trend-ul, și NAN Events este pregătită pentru acest moment. Îmi este însă greu să cred că România ar putea fi un trend-setter european în această direcție, deschizând anul viitor drumul evenimentelor de anvergură. Prudența este cuvântul de ordine, atât în rândul organzatorilor, cât și în rândul sponsorilor și cel al publicului.

Consumatorul va dicta trend-ul și, la acest moment, cred că doar research-ul și analiza fină a nevoilor și așteptărilor consumatorului mai poate sta la temelia solidă a unui plan de business pentru un concept de major event.

Citeste si:
(P) NAN EVENTS, în așteptarea noilor trenduri în evenimente pentru...
(P) NAN EVENTS, în așteptarea...

WS: După ce criza COVID se va calma, te aștepți să vedem o ”foame” a românilor pentru pentru evenimente și socializare de masă, sau dimpotrivă, vom vedea oameni mai reținuți din acest punct de vedere, având în vedere lunile (sau anii) de trai înconjurați de restricții și teamă?

Iulian Nan: Cred că deja vedem în jurul nostru niște manifestări care, din punct de vedere antropologic, erau complet nepredictibile. Cum ne vom obișnui și cum vom trata noua stare de fapt, cum vom dezvolta sau cum vom construi concepte pentru socializarea de masă va depinde mult de capacitatea omului de a se raporta la acest sentiment de teamă. Consumatorul va dicta trend-ul și, la acest moment, cred că doar research-ul și analiza fină a nevoilor și așteptărilor consumatorului mai poate sta la temelia solidă a unui plan de business pentru un concept de major event.

WS: Cum v-ați adaptat business-ul, unul concentrat pe organizarea evenimentelor în format fizic, la noua realitate în care toată lumea fuge spre mediul virtual?

Iulian Nan: NAN Group este, la acest moment, o triadă de divizii, conexe (NAN EVENTS, NAN LOGISTIC, NAN TECHONOLOGY), care deservește mai multe industrii. Chiar dacă, overall, business-ul de events’ implementation a scăzut considerabil în acest an, și considerăm că cifrele vor fi cam aceleași în 2021 pe segmentul de evenimente, încercăm să ne dezvoltăm și să ne consolidăm poziția pe piețele de:

Citeste si:
Începe cursa oficială pentru Oscar: “colectiv” este lansat în SUA...
Începe cursa oficială pentru...
  • servicii destinate depozitării
  • închiriere de logistică
  • implementare decorări pentru zona de retail
  • transpoturi dedicate, interne și internaționale.

În ceea ce privește oferirea de servicii pentru online events, încă din anii anteriori aveam deja în portofoliu logistica necesară pentru organizarea de conferințe online, live sau hybride. În această direcție oferim în acest moment un amplu portofoliu de servicii interconectate, pentru conceptualizarea și implementarea oricărui brief:

  • orice tip de personalizare cu background/burtiere, integrare logo/KV;
  • transmitere live în social media sau pe pagina web a companiei;
  • conferințele pot fi înregistrate și vor ramane disponibile spre vizualizare și ulterior transmisiei live, iar organizatorul va putea face analize și interpretări, în baza statisticilor disponibile;
  • prin serviciul de live-streaming putem transmite orice tip de happening în timp real, la o calitate superioară, fie că folosim un material deja filmat, fie că folosim camere mobile sau fixe.

WS: După startul pandemiei, NAN a început să ofere tehnologie și dispozitive pentru cei care lucrează de acasă. Ce dispozitive/servicii vă sunt solicitate de către cei care lucrează de acasă? Ce tarife practicați pentru acest segment?

Iulian Nan: Toate serviciile și produsele din catalogul NAN Group se adresează atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice. Și răspundem solicitărilor, indiferent că acestea se referă la închirierea unui monitor sau a unei tablete pe termen scurt, sau de o cerință de volum, cum ar fi închirierea a 300 de tablete pe termen lung.

Cei care lucrează de acasă au facut investiții în această perioadă pentru a-și îmbunătăți fluxurile în work-from-home, indiferent că discutăm de tehnologie sau de home-environment. Munca de acasă a determinat companiile să cumpere PC-uri/tablete noi pentru angajaţii săi, ceea ce a impulsionat creșterea pieței de PC-uri în al doilea trimestru al acestui an. De aceea, specific pe acest segment din catalogul NAN, nu ne-am focusat neapărat pe consumatorul persoană fizică.

Citeste si:
Compania Iulius va oferi gratuit spații pentru organizarea de...
Compania Iulius va oferi...

Prețurile de închiriere pentru o tabletă, un monitor, un LED TV, o consolă de jocuri se stabilesc, bineînțeles, în funcție de perioadă și de cantitate, de cerințele tehnice pentru respectivul device, de natura spațiului și a felului în care vor fi folosite, și încep de la 5 euro pe zi.

Ce știm sigur, însă, este că, de exemplu, pentru conferințele online, este important ca cel care închiriază să aibă în vedere că laptopurile, tabletele și telefoanele pe care le va folosi au sisteme de operare licențiate și sisteme antivirus updatate la zi, ca să nu se confrunte cu probleme legate de funcționarea lor.

WS: Care au fost principalele probleme pe care le-ați întâmpinat în ultimele 6 luni?

Iulian Nan: Problemele noastre cred că au fost extrem de similare cu cele ale altor companii. Pornind de la un sentiment de completă bulversare în martie, deoarece această situație globală nu era una așteptată, așa cum sunt, de exemplu, așteptate crizele economice ciclice și, cu siguranță, nu au existat companii cu un plan de criză dedicat unui ‘pandemic situation’. Cred că mentalul puternic și coeziunea echipei ne-au ajutat, ca și companie, să ieșim rapid din starea de bulversare și să ne așezam stabil pe o traiectorie de „Let’s do it!”

Traversăm cu toții o zonă de nisipuri mișcătoare, în care orice pas trebuie făcut cu precauție. Dar funcționăm pe bază de ‚pilot project’ sau ‚pilot idea’ în orice ne propunem, ne raportăm intern la o perioadă de 2-3 luni

Imposibilitatea planificării sau a de a face predicții exacte pe termen mediu și lung: traversăm cu toții o zonă de nisipuri mișcătoare, în care orice pas trebuie făcut cu precauție. Dar funcționăm pe bază de ‚pilot project’ sau ‚pilot idea’ în orice ne propunem, ne raportăm intern la o perioadă de 2-3 luni ca să vedem cum înaintează proiectul, analizăm, tragem concluzii, calibrăm din mers.

Blocarea întregii zone de events, apoi debocarea sa doar parțială în vară, și tot acest sentiment de incertitudine au reprezentat o provocare majoră, ca pentru toți cei care oferă servicii în această industrie. Ne-a ajutat mult că am avut în portofoliu și alte servicii și că am reușit să susținem business-ul cu ajutorul segmentelor de transport, logistică și depozitare.

WS: Care erau cele mai întâlnite evenimente pentru care ofereați suport în perioada pre-pandemie și care este principalul tip de eveniment pe care vă concentrați acum/pentru care există cea mai mare cerere acum?

Iulian Nan: În ultimii 10 ani am acoperit nevoi extrem de diverse, de la implementare de activări pentru brand-uri în cadrul festivalurilor și concertelor mari, road-show-uri și caravane, expoziții, conferințe naționale de vânzări, lansări de brand, de produs, lansări de film, evenimente sportive, evenimente B2B de toate mărimile, conferințe de presă, petreceri private cu mii de participanți (fie ele indoor sau outdoor), petreceri corporate, aniversări importante ale companiilor.

În 2019, doar piața industriei de festivaluri era undeva la 700-800 de milioane de euro. (...) Estimăm că 2020 a venit cu scăderi drastice, de până la 85%.

Până la acest moment, în 2020, am adresat mai ales nevoia de oudoor events și hybrid events, atât B2B, cât și B2C și considerăm că 2021 se va înscrie în aceeași direcție la nivel de cerere.

WS: Puteți face o estimare privind valoarea pieței de organizare evenimente și evoluția estimată în 2020 vs 2019?

Iulian Nan: Daca vorbim de 2019, doar piața industriei de festivaluri era undeva pe la 700-800 de milioane de euro.

Piața de nunți, de exemplu, este un segment valoric important. Anul trecut se vehicula că ar fi vorba de peste 1 miliard de euro, la nivel național. Noi nu jucăm în acest segment, pentru că adresarea sa nu a facut parte din poziționarea brand-ului NAN până la acest moment. Dar, nu se știe niciodată.

Estimăm că 2020 a venit cu scăderi drastice, de până la 85%, dar încă nu există date statistice și valorice clare la care să ne raportam.

Sperăm ca 2021 să vină cu o ușoară creștere, o preconizăm undeva puțin peste 10% vs.2020, dar probabil că vorbim de ani până să atingem din nou nivelul lui 2018-2019.

WS: Mai exista loc pentru dezvoltare, mai au antreprenorii curajul investițional în această industrie? Care ar fi planurile NAN Group pentru urmatorea perioadă?

Iulian Nan: Atât 2020, cât și 2021 reprezintă pentru NAN Group o perioadă de dezvoltare pe zona warehousing și servicii conexe, pentru că ne dorim să putem oferi clienților noștri integrarea de care cred ca au atâta nevoie. Avantajele noastre competitive se referă la această sinergizare între serviciile de depozitare, mentenanță, inventariere, transport și implementare.

Sursa foto: NAN Group

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri