De la reclamele simple create imediat după anii '90 și până la cele de astăzi, cu bugete impresionante, a fost o cale lungă, iar cei care au făcut carieră în acest domeniu au "testat" inclusiv provocarea antreprenoriatului, deschizând afaceri în domenii conexe, sau investind în startup-uri de succes. Un lucru este însă sigur: în culisele reclamelor românești există profesioniști care știu când și pe ce să pună accentul pentru a "trezi" emoția spectatorilor.

"Primele mele instincte antreprenoriale au fost în liceu, când am devenit pentru o scurtă perioadă de timp distribuitor Amway și mă duceam cu produsele prin cartier pe la prieteni" a povestit Cătălin Rusu, CEO și cofondator Rusu+Borțun.

De asemenea, acesta a arătat că o experiență similară este una în care se asemăna puțin cu Giovanni Becali, vânzând bilete la suprapreț la cinema Studio, la filmul Lista lui Schindler.

Cătălin Rusu a explicat că a pornit în afaceri fără niciun fel de cultură antreprenorială, în vreme ce mulți dintre clienții săi sunt la a doua sau a treia generație de antreprenori, motiv pentru care este fascinat să afle poveștile lor.

Acesta a adăugat faptul că este interesat să afle cum ajunge spiritul antreprenorial, care este un lucru foarte important pentru el, să fie pasat din generație în generație.

Retail jobs

Motivul pentru care mi-am făcut prima firmă în 2004 a fost faptul că lucram la o agenție de publicitate, dar aș fi vrut mai mult din punct de vedere financiar și, ca să nu mă duc la altă agenție, am preferat să dublez munca.

Cătălin Rusu, CEO și cofondator Rusu+Borțun

Cât despre primul proiect antrepenorial serios, acesta a amintit agenția Rusu+Borțun, deschisă în anul 2008.

Astfel, Cătălin Rusu a explicat că în cadrul business-ului sunt două agenții complementare, una în care se lucrează cu antreprenori și persoane de decizie și în care executivii sunt ajutați să își transforme strategiile de business cu ajutorul strategiilor de brand, iar cea dea doua, agenția de publicitate, în care se lucrează cu clienți locali, globali și regionali pentru a face creație și strategie de comunicare.

Citeste si:
Iranul le-a interzis femeilor să apară în reclame. Spotul care a...
Iranul le-a interzis femeilor...

Totodată, acesta a arătat că și-a dorit dintotdeauna să folosească antreprenoriatul și investițiile, ca de altfel orice ieșire dintr-un anumit tipar, ca să se întoarcă la baza meseriei sale de om de creație, de copywriter.

Cătălin Rusu a explicat de asemenea că există unele persoane care își doresc alte lucruri decât cele pentru care sunt pregătiți, lucru pe care l-a constatat prin intermediul celor peste 150 de oameni pe care i-a angajat de când este antreprenor.

Citeste si:
Compania viitorului. Prima agenție de creativitate artificială,...
Compania viitorului. Prima...

O reclamă ar trebui să aibă un adevăr bine spus, să descopere un adevăr despre lucrurile care se întâmplă în jur.

Cătălin Rusu, CEO și cofondator Rusu+Borțun

Specialistul în comunicare și identitate de brand a povestit totodată și despre implicarea sa în cunoscuta locație bucureșteană Apollo 111, aceasta fiind, conform declarațiilor sale, dezvoltată pe trei direcții de business: Apollo 111 teatrul, Apollo 111 barul, dar și spațiul de evenimente în care se derulează evenimente corporate și parteneriate cu clienți care își doresc să se bucure de spațiu.

Cât despre începuturile Apollo 111, Cătălin Rusu a povestit că locația a început inițial ca un wine bar, care s-a transformat apoi în loc de petreceri.

Totodată, acesta a arătat că este un model de business care reușește să finanțeze partea artistică, teatrul nefiind sustenabil.

Citeste si:
Trenduri de care să ții cont atunci când alegi un spider textil
Trenduri de care să ții cont...

Indiferent dacă un spectacol ne costă 5-10.000 de euro sau 40.000 de euro, e foarte complicat să faci return of investment.

Cătălin Rusu, CEO și cofondator Rusu+Borțun

Nu în ultimul rând, Cătălin Rusu a arătat că este de asemenea angel investor în cadrul Techangels, fiind prezent în start-up-uri precum fostul TPS Engage, actualmente Blindspot, o platformă de digital outdoor și Tokinomo, un business care creează roboți care înlocuiesc promoterii.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri F