Când vine vorba despre marketing și climbing, ai zice că nu au mare lucru în comun, însă Digital Climbers demonstrează contrariul. Ioana Ciudin este fondatoarea agenției de digital media apărute pe piața din România în urmă cu doi ani. Ea a ales să combine marketingul și cățăratul, cele două pasiuni ale sale, pentru a crea un mediu care susține dezvoltarea întregului ecosistem al agenției.

Mesajul central este că poți atinge performanță prin intermediul activităților care aduc bucurie și satisfacție, echipa fiind cea care poate seta premisele unei agenții de digital media de succes. Ioana Ciudin are o experiență în marketing care se apropie vertiginos de 20 de ani, mult peste experiența pe care o are în cățărat, o pasiune descoperită în urmă cu 4-5 ani. Ioana a trecut printr-o mare diversitate de proiecte de marketing, ultimii 10 ani petrecându-i crescând agenții de digital marketing și performance marketing.

În urmă cu mai bine de trei ani, a început un business de martech, ClimbinSearch, din dorința de a obține performanța superioară din Google Search pentru proiectele pe care le avea în portofoliu. Interesul agențiilor pentru a lucra cu acest tool inovativ a făcut-o să renunțe la jobul din corporație și să-și dedice timpul antreprenoriatului. Un an mai târziu, a înființat și Digital Climbers, agenția de digital media reinventată, ca urmare a nevoii de servicii complete de digital media pentru clienții finali.

Conceptul de agenție de digital media reinventată stă la baza viziunii fondatoarei, și anume o agenție ce își bazează acțiunile, deciziile și strategiile clienților pe date și tehnologie folosite eficient. Folosirea ClimbinSearch în activitățile client facing permite dezvoltarea unor strategii de digital marketing rapid și eficient și, ulterior, ajută în faza de măsurare a rezultatelor. Astfel, procesul lean de Build Measure Learn este transpus în modul de operare al agenției.

Legătura dintre o agenție de digital media și pasiunea pentru cățărat

Identitatea Digital Climbers a plecat de la o pasiune mult mai tânără în comparație cu experiența în marketing. Escalada este un sport complex care necesită un mix de tehnică, forță și focus pe care nu le regăsești în multe alte sporturi, chiar și când practici la nivel amator. Ai nevoie de inițiere din partea unor persoane experimentate pentru a putea practica în siguranță activitatea. Cățăratul îți poate deschide noi orizonturi și poți fi expus la experiențe impresionante. Perfomanța în cățărat se aseamănă din multe puncte de vedere cu performanța în marketing.

Astfel, plecând de la pasiunea pentru acest sport, de la principii și idei comune între cele două discipline, Ioana a adus în Digital Climbers mai multe componente inspirate din experința sa de escaladă. Setul clar de principii, cultura și impregnarea ideii de a-ți face timp pentru pasiunile tale, amintesc mereu întregii echipe că sunt oameni, și apoi oameni de marketing. Iar posibilitatea utilizării imaginilor din propriile experiențe de la cățărat în comunicare face pe toată lumea fericită.

Timpul dedicat pasiunilor noastre ne face mai performanți la job

Cu toții avem nevoie de timp pentru noi și pentru pasiunile noastre. În acest mod, devenim mai performanți și la job. Pentru unii, acest timp este dedicat cățăratului, pentru alții poate dansului, alții își petrec timpul liber cu cei dragi. Indiferent de tipul de activități, cert este că avem nevoie să ne deconectăm de la job și să facem lucruri pentru sufletul nostru. Mult prea mulți oameni de marketing ajung în burnout, lucru care nu are cum să aducă rezultate bune nici pe plan personal, nici în companie sau pentru clienți.
Marketing & climbing. Totuși, ce au în comun?

Coerență și consecvență

“Încă de la început, am avut șansa să interacționez cu cățărători experimentați și să observ stilul elegant și ușurința de a efectua mișcări pe care nici nu visam că le voi reuși vreodată. Abia le înțelegeam limbajul, aveau termeni prea tehnici pentru nivelul meu. Fix așa pățim și pe proiectele de marketing digital, folosim cuvinte în mod uzual specifice domeniului. Uităm însă că toată această naturalețe vine ca urmare a experienței de ani de zile, iar juniorilor sau persoanelor din alte domenii nu le e simplu să țină pasul cu toți termenii specifici. Coerența și consecvența în marketing și in climbing sunt vitale. Ajungi să înțelegi limbajul, să deprinzi tehnica și forța, să cunoști și să poți utiliza echipamentul/tool-urile. Totul devine natural, logic și lasă loc de multă creativitate.” spune Ioana Ciudin, Managing Partner, Digital Climbers.

Perseverență și îmbunătățire continuă

Perseverența, mindset-ul de "never give up" în ciuda obstacolelor și a posibilelor dificultăți întâmpinate pe traseu, sunt cheie în atingerea de noi culmi. În cățărat, ca și în marketing, este posibil ca prima încercare să nu fie cea câștigătoare. Când ești perseverent, cunoști obiectivele și devii mai bun pentru a le putea atinge, înveți și testezi tehnici care să te ajute în depășirea obstacolelor atât pe peretele de cățărat, cât și la job.

Perseverența este vizibilă în proiectele agenției cu precădere prin observarea modului în care se lucrează. În Digital Climbers, este întipărit modelul Build Measure Learn ca proces de lucru pe proiecte. Agenția lucrează cu clienți "always on", tocmai în ideea că orice proiect inițiază vor reuși să îl perfecționeze în timp, prin consecvență și experimente. Acest mod de lucru creează un mediu propice pentru experimentare, pentru creștere incrementală. Formulează ipoteze, măsoară rezultatele și extrag insights, indiferent dacă le place sau nu rezultatul testului. Astfel, sunt puse bazele pentru îmbunătățire continuă.

Adaptabilitate la condiții schimbătoare

Tot din asocierea dintre marketing și climbing, se poate observa în lumea reală cum planurile sunt de o importanță vitală, însă și capacitatea de a adapta un plan sau chiar de a renunța la un plan atunci când trebuie este la fel de importantă. E bine să știi când să intri într-un proiect sau când să schimbi planul, sau chiar să te retragi. “Acest assessment l-am văzut de multe ori în climbing, unde nivelul de risc e mai mare și poate face diferența între viață și moarte, mai ales în trasee de escaladă în teren de aventură. Sunt diverși factori care pot influența decizia și, deși tot planul e perfecționat, trebuie să fii deschis la schimbări datorate condițiilor externe cum ar fi schimbare de vreme, sau modificări ale traseului în urma unor fenomene ale naturii. La fel și în marketing. Ideea este să contribuim la creșterea business-ului clienților, nu să ne asumăm riscuri inutile. De aceea, în proiectele de digital media urmărim mereu rezultatele și indicatorii, avem alerte și un sistem de measurement foarte bine pus la punct.” spune Ioana Ciudin, Managing Partner, Digital Climbers.

Performanța ca mindset

În marketing, performanța presupune disciplină, consecvență, scop clar și un plan definit. La fel și în climbing. Performanța e despre mindset. Cel mai bun model de mindset este cel al sportivilor de performanță. Ei așa au crescut, așa gândesc, trăiesc. Prin intermediul acestui sport, fondatoarea agenției a ajuns să cunoască îndeaproape atât sportivi amatori cât și sportivi de performanță. Comunitatea de cățărători din România e destul de mică și cei consecvenți se cunosc între ei, în general.

Anul acesta, de exemplu, în cadrul celei de-a doua ediții a competiției de cățărat Keep Climbing pe care Digital Climbers o sponsorizează în cadrul festivalului KidsFest pe 24 și 25 iunie, va conduce echipa de organizare a concursului Crina-Valentina Ochenatu, multiplă campioană națională la bouldering și escaladă. Despre performanță ca mindset, Crina afirmă că: "Mergi pe drumul tău și crede în visul tău. Eu așa am făcut încă de la începuturile mele cu acest sport minunat- escalada . Acest sport m-a ajutat să depășesc obstacolele din viața de zi cu zi. Fiecare obstacol îl asociez cu fiecare mișcare dintr-un traseu de escaladă/bouldering și astfel reușesc să merg mai departe. Mentalul e foarte important în acest sport frumos. Crede că vei putea reuși și chiar se va îndeplini."

În concluzie, deși la o primă vedere nu prea au lucruri în comun, în realitate, există o legătură strânsă în marketing și climbing pe care cei de la Digital Climbers o cultivă în abordarea lor pe proiectele de digital media. În acest moment, echipa lucrează deja cu peste 25 companii din diverse domenii precum automotive, FMCG, ecommerce, startup investment, pharma, healthcare, insurance, financial services.

Dacă doriți să-i cunoașteți, aveți ocazia de a-i întâlni pe membrii echipei Digital Climbers la peretele de cățărat pe 24 & 25 iunie, la Kids Fest Summer Edition 2023, în inima Bucureștiului, în Parcul Universității Politehnica. În cadrul evenimentului, vor organiza cea de-a doua ediție a concursului de cățărat pentru copii, Keep Climbing. Urmăriți-i pe Facebook și Instagram unde urmează să anunțe regulamentul concursului din acest an, precum și posibilitatea de înscriere.

Sursa foto: Keep Climbing

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri