YouTube scumpește abonamentul de Black Friday: ”Nu ne este ușor să luăm decizia”

Sursǎ foto: Shutterstock

YouTube scumpește abonamentul de Black Friday: ”Nu ne este ușor să luăm decizia”

Cuprins Articol:

YouTube a scumpit cu până la 41% abonamentul premium pentru români, care permite utilizatorilor să vizualize conținutul video fără reclame. Anunțul vine chiar de Black Friday, o zi în care românii de obicei se așteaptă la reduceri.

YouTube mărește astfel prețurile: abonamentul premiul individual crește de la 26 lei/lună la 29 lei/lună, abonamentul Family se scumpește de la 39 lei/lună la 55 lei/lună, iar abonamentul Student crește de la 15 lei/lună la 18 lei/lună. Scumpirile sunt astfel de 11,5%, de 41%, respectiv de 20%.

Ce spune YouTube despre scumpiri

”Pentru a-ți oferi în continuare servicii și funcții excelente, creștem prețul la 55 RON/lună. Nu ne este ușor să luăm astfel de decizii, dar această actualizare ne va ajuta să îmbunătățim Premium și să susținem în continuare creatorii și artiștii pe care îi urmărești pe YouTube”, spun reprezentanții YouTube.

Pentru a-și păstra beneficiile Premium, utilizatorii trebuie să accepte noul preț. În cazul în care nu acceptă în mod explicit scumpirea până în decembrie 2024, abonamentul utilizatorilor se închide automat înainte de intrarea în vigoare a noului preț.

Românii care vor să își anuleze abonamentul YouTube pot face acest lucru accesând ACEASTĂ PAGINĂ. Pentru a verifica statusul abonamentului tău, inclusiv cât plătești în fiecare lună, accesează ACEASTĂ PAGINĂ.

În vestul Europei, abonamentele YouTube costă dublu față de România

În vestul Europei, scumpirile sunt chiar mai mari. Astfel, în țări precum Irlanda sau Olanda, utilizatorii plătesc 26 de euro (130 de lei) pentru un abonament Family, adică mai mult decât dublu în România.

Utilizatorii care au abonament YouTube Premium primesc acces și la versiunea premium a YouTube Music. Mulți utilizatori au abonament YouTube Premium pentru a putea vizualiza varianta 4K a contentului pe televizorul din propria casă.

Netflix și competitorii testează apele cu scumpiri și noi tipuri de abonamente

După o perioadă de boom la startul pandemiei COVID-19, în 2020-2021, platformele de streaming video au început să scumpească abonamentele premium sau să testeze noi tipuri de abonamente care includ reclame.

Varianta din urmă menționată este testată cu succes în special de Netflix, care și-a mărit profitul cu 40%, la 2,36 mld. dolari, iar veniturile au atins nivelul de 9,83 mld. dolari (+15% y/y) în trimestrul al treilea din 2024, o creștere propulsată de noile abonamente ce includ publicitate.

Analiștii consideră că Netflix pare să fi găsit astfel soluția pentru a câștiga lupa cu celelalte servicii de streaming video, găsind astfel combinația potrivită între preț și calitatea conținutului.

Numărul abonamentelor Netflix care includ publicitate au crescut cu 35% de la un trimestru la altul.

În mai multe țări unde Netflix este prezentă, abonamentul cu publicitate a înlocuit versiunea cea mai ieftină de abonament, care nu includea publicitate. Abonamentul Netflix care conține reclame a fost practic gândit pentru a face mai atractive atractive abonamentele mai scumpe.

Românii încă mai beneficiază de varianta cea mai ieftină a abonamentului Netflix, care nu conține reclame.

Astfel, cel mai ieftin abonament Netflix disponibil în România costă 4,99 euro/lună și nu include reclame. Pentru comparație, în Spania, cel mai ieftin abonament costă 6,99 euro/lună și conține reclame.

Personalizate pentru tine