10 Iulie 2009

Murdoch: Nu cumparam Twitter si nu vom vinde MySpace



News Corp nu este interesata de achizitionarea popularului site de microblogging Twitter si anunta ca nu va vinde MySpace, retea sociala aflata in declin, a declarat Rupert Murdoch, directorul executiv al conglomeratului media.
Murdoch, care a fost prezent in Sun Valley la o conferinta dedicata industriei IT si media, a declarat ca Twitter ar putea fi o investitie dificila deoarece inca nu poate justifica daca are o modalitate sustenabila de a produce venituri, scrie site-ul de specialitate Wired.com.

“Trebuie sa fii precaut pentru a investi in acest site”, a declarat Murdoch rederindu-se la Twitter.

Inaintea conferintei au aparut speculatii referitoare la intentia companiei media de a cumpara site-ul de microblogging Twitter. Serviciul, care permite oamenilor sa posteze mesaje de pana la 140 de caractere, a avut o crestere exponentiala a popularitatii.

Evan Williams unul dintre fondatorii Twitter, este considerat unul dintre principalii invitati ai conferintei din acest an. De-a lungul timpului, in Sun Valley au fost lansate start-up-uri de Internet pe care conglomeratele media au intentionat sa le cumpere pentru a le integra in propriile companii.

Intrebat daca ia in considerare achizitia Twitter, Murdoch a raspuns negativ, iar cand a fost intrebat daca va vinde MySpace, a declarat ca “nu se gandeste la asa ceva”.

News Corp a cumparat in 2005 MySpace pentru 580 milioane dolari, cand reteaua sociala a fost aproape de punctul maxim al popularitatii, in special printre utilizatorii tineri de Internet.

De atunci, a pierdut teren in fata rivalilor Facebook si Twitter. Recent News Corp l-a demis pe Chris DeWolfe, care era directorul executiv al companiei si a instalat propria echipa de management.

Intr-o mutare care viza reducerea costurilor, MySpace a concediat in Statele Unite mai mult de 400 de angajati, sau aproximativ 30% din intregul personal. De asemenea, la inceputul saptamanii, presedintele News Corp, a recunoscut greseala pentru problemele legate de personalul de la MySpace, ce a determinat 720 de disponibilizari pe parcursul trei saptamani.

Intr-un interviu acordat TheStreet.com, Rupert Murdoch a declarat ca actionarul retelei sociale, News Corp, nu a aplicat ambitiile globale pentru companie, dar va incepe o campanie de imbunatatire a acesteia.

“Eu port vina pentru toate acestea si voi demara o campanie de revenire la nivelul din trecut, dar simt ca avem oameni creativi si vom reprezenta o forta puternica in multe privinte. Vom fi o retea sociala foarte diferita fata de Facebook”, a declarat Murdoch.

“Facebook este mai mult un director, utilizatorii sai viziteaza site-ul pentru rudele sau prietenii lor, cu care se intalnesc mereu. Cu MySpace, utilizatorii pot gasi interese comune, pot oferi muzica, activitati diferite de cele ale Facebook”, a explicat acesta.

Murdoch si-a exprimat increderea in MySpace si a criticat Facebook.



Citeste si