5 Octombrie 2009

Nielsen: Piata globala de publicitate a scazut cu 5,8% in T2



Piata globala de publicitate a scazut si in al doilea trimestru, dar ratele de declin au fost mai mici decat in lunile anterioare, a anuntat compania de cercetare Nielsen.

Nielsen a anuntat ca in 27 de tari piata s-a erodat cu 5,8% in al doilea trimestru comparativ cu perioada similara a anului anterior, dupa o scadere de 7,9% in primul trimestru. Cifrele sunt in linie cu evaluarile executivilor din industrie, care au declarat ca ce a fost mai rau a trecut si care se asteapta ca revenirea sa aiba loc anul viitor.

Cele mai mari cheltuieli in publicitate s-au inregistrat in Asia, unde au crescut cu 2,2%, cele mai slabe fiind in America de Nord, unde s-au comprimat cu 15,9%, arata raportul. Consumul de publicitate din Europa au scazut cu 9,1%.

Un raport separat publicat de International Advertising Bureau (IAB) Marea Britanie, anunta ca in prima jumatate a anului mediul online de publicitate l-a depasit pe cel din televiziune.

"Online-ul si-a marit in mod evident cota in Europa", a declarat Eva Berg-Winters, un specialist in publicitate online al PricewaterhouseCoopers, companie care a alcatuit raportul pentru IAB Marea Britanie.

In timp ce televiziunea a suferit in timpul crizei economice, analistii sustin ca ar putea reveni mai repede decat alte medii traditionale, cum ar fi ziarele. Analista Berg-Winters a declarat ca nu ar fi surprinsa daca anul viitor televiziunea va detine o cota mai mare din piata de publicitate din Marea Britanie.

"Inainte de a spune ca televiziunea se afla pe marginea prapastiei, e nevoie sa realizam cat din cota de piata pe care online-ul o detine provine din alte domenii media", a declarat analista.

Cresterea din publicitatea online din Marea Britanie a fost condusa in prima jumatate de cheltuielile in reclamele clasificate ale motoarelor de cautare ca Google. Astfel de reclame au reprezentat 60% din totalul cheltuielilor din online si au crescut cu 6,8%. Cheltuielile din reclamele online clasificate au crescut, insa publicitatea de tip display care cuprinde bannere si clip-uri video au scazut cu 5,2%.

Raportul Nielsen privind cheltuielile globale arata o scadere in majoritatea segmentelor traditionale media, cea mai grea evolutie avand-o. De asemenea, producatorii de masini si institutiile financiare au fost domeniile care si-au redus cel mai mult cheltuielile, in timp ce retaileri, companii cu produse de consum si cele de sanatate si-au marit cheltuielile din publicitate.



Citeste si