Vanzarile din publicitatea online au crescut cu 4,6% in prima jumatate a anului, la 1,75 miliarde lire sterline (2,78 miliarde dolari), avand o pondere de 23,5% din totalul bugetelor alocate publicitatii.

Publicitatea in televiziune a scazut cu 16,1%, la 1,64 miliarde lire sterline, cazand pe a doua pozitie cu o pondere in publicitate de 21,9%, arata raportul.

Nu doar publicitatea din televiziune s-a confruntat cu o scadere a cotei de piata, ci intregul sector s-a contractat in acest an. Piata de publicitate din Marea Britanie s-a redus cu 16,6% in prima jumatate a anului, la 7,47 miliarde lire sterline, comparativ cu anul anterior, potrivit World Advertising Research Council.

Piata de publicitate din Marea Britanie a traversat una dintre cele mai agresive expansiuni, potrivit datelor furnizate de Group M. Purtatorul de cuvant Adam Smith a declarat ca aceasta este corelata cu nivelul de penetrare a Internetului.

Analistul Ian Maude din partea companiei Enders Analysis atribuie acestor diferente mai multi factori, cum ar fi faptul ca publicitatea din televiziune este afectata de grupul BBC, a carui publicitate este gratuita.

De asemenea, analistul a subliniat tendinta consumatorilor britanici catre cumparaturi si cresterea comertului electronic, ce determina o cerere pentru publicitate online.

Citeste o alta estimare privind evolutia publicitatii online: Publicitatea online iese mai putin sifonata din criza - avans de 11% in 2010

GroupM: Publicitatea online iese mai putin sifonata din criza - avans de 11% in 2010

GroupM: Publicitatea online iese mai putin sifonata din criza -...