7 Decembrie 2009

Schmidt: Google nu este vinovat pentru problemele industriei media



Google nu poate fi acuzat pentru problemele industriei media, desi joaca un rol important in sustinerea editorilor pentru a supravietui tranzitiei catre era online, a declarat directorul executiv al companiei de Internet Eric Schmidt.

Editorii au nevoie de noi modalitati de a produce venituri din stirile online, inclusiv modelul traditional bazat pe publicitate, precum si abonarile bazate pe acces, a scris Schmidt intr-un editorial in publicatia Wall Street Journal (WSJ).

"Cu venituri afectate si resurse diminuate, sefii ziarelor aflate in declin cauta vinovati pentru aceste lucruri", a declarat acesta.

"O mare parte din furia executivilor este directionata catre Google, deoarece considera ca motorul de cautare beneficiaza de relatia cu organizatiile media fara a oferi nimic in schimb", a declarat acesta. "Eu cred ca, de fapt, lucrurile stau altfel", a adaugat acesta.

Veniturile din reclamele care apar alaturi de stirile din motorul de cautare Google reprezinta doar o mica parte din venitul total al companiei, a declarat Schmidt.

Dezvoltarea de noi tehnologii care sa atraga cititori si sa ii pastreze pe acestia angajati cat mai mult pe site va fi mai importanta pentru editori, a declarat executivul.

Comentariul lui Schmidt vine dupa ce editorii de stiri au adoptat un ton antagonist impotriva Google si a altor motoare de cautare.

In urma cu o luna, directorul executiv al News Corp, Rupert Murdoch, a amenintat ca va bloca motorul de cautare Google de la accesarea continutului ziarelor sale pe Internet.

La inceputul acestei saptamani, Google a anuntat o schimbare a tehnologiei sale care ar putea permite editorilor sa taxeze accesul online, cum ar fi News Corp, pentru a limita numarul de accesari.

"De asemenea, suntem constienti ca a fost dificil pentru ziare sa obtina profit din continutul online", a declarat Schmidt. "Dar nu cred ca aceasta este singura cauza pentru actualele probleme ale industriei, si, de asemenea, nu exista o singura solutie", a adaugat acesta.

Schmidt a preconizat ca in viitor consumatorii ar putea primi unele articole prin plata unui abonament, in timp ce vizionarea gratuita a altor articole ar putea determina consumatorii sa plateasca un pret mic pentru acces.



Citeste si