Intr-un interviu acordat televiziunii Sky News Australia, mogulul media a declarat ca ziarele companiei sale, ca Sun, Times si Wall Street Journal, ar putea lua in considerare blocarea Google daca motorul de cautare nu va taxa utilizatorii pentru citirea articolelor online.

In ultimele luni, executivii lui Murdoch au acuzat compania Google de "cleptomanie" si ca actioneaza ca un "parazit" pentru includerea continutului in paginile Google News. Intrebat de ce executivii News Corp nu au ales sa mute intregul site din indexul de cautare al Google, o operatie tehnica destul de simpla, Murdoch a raspuns ca o astfel de miscare a fost luata in calcul.

Murdoch a adaugat ca nu este de acord cu ideea ca motoarele de cautare intra sub regulile de "utilizare corecta", un argument pe care multe agregatoare online il folosesc in justificarea legala pentru copierea stirilor online.

La inceputul verii, Murdoch a anuntat ca de anul viitor va introduce taxarea site-urilor, dar saptamana trecuta a anuntat ca planul sau controversat a fost amanat.

Murdoch a subliniat nemultumirile sale despre acele companii prin publicarea unei serii de nume a celor care depasesc limitele impuse de editori. "Acestia sunt Google, Microsoft, Ask.com si o multime de astfel de companii, care nu ar trebui sa dispuna de gratuitatea continutului. Utilizatorii doar inhata articolele noastre si pleaca, adica fura continutul produs de publicatii", a conchis Murdoch.