2 Februarie 2011

GfK si Mediaresearch contesta licitatia ARMA



Companiile de cercetare GfK si Mediaresearch, participante la licitatia pentru stabilirea furnizorului datelor de audienta TV in perioada 2012-2015, contesta procesul de selectie realizat de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) si de Consiliul National al Audiovizualului (CNA).

Castigatorul licitatiei, anuntat in luna ianuarie, a fost compania Kantar Media. In concurs s-au mai inscris Nielsen, Mediaresearch si GfK Romania. Valoarea contractului pentru perioada 2012-2015 este de circa 10 milioane de euro.

GfK si Mediaresearch au depus saptamana trecuta contestatiile la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Mediaresearch contesta “lipsa de transparenta cu privire la documentatia de atribuire, intrucat nu a cuprins informatii detaliate si complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei castigatoare”, precum si “inexistenta unui sistem de evaluare a ponderilor relative ale acestor factori”.

De asemenea, compania reclama lipsa de explicatii cu privire la motivele pentru care le-a fost respinsa oferta. “Am cerut detalii referitoare la motive si in schimb am primit un comunicat de presa”, a declarat pentru Wall-Street un reprezentant al Mediaresearch.

Si GfK contesta lipsa de transparenta, mai ales in conditiile in care CNA-ul, o institutie publica, se regasea printre organizatorii licitatiei. In plus, "GfK se considera dezavantajata deoarece, dupa depunerea ofertei tehnice pentru licitatie, COMPAR i-a cerut o alta oferta, pentru panel nou, desi acest lucru nu era prevazut in caietul de sarcini. Mai mult decat atat, ni s-a cerut doar o oferta financiara, nu si una tehnica! Apreciem ca acest demers a fost facut special cu scopul de a forta GfK sa ofere un pret mai mare, lucru care sa ne defavorizeze in acest proces", declara Andi Dumitrescu, directorul general GfK Romania.

Consultata de Wall-Street, Lucia Antal, presedintele ARMA, a declarat ca a primit notificarile din partea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor si a trimis un punct de vedere, prin care ARMA cerea respingerea contestatiilor.

“A fost transparenta totala, in limita procedeului care le-a fost furnizat prin caietul de sarcini”, a adaugat Antal.

In perioada 2008-2012, datele de audienta TV sunt furnizate de GfK Romania, pe baza unui contract in valoare de circa 8 milioane de euro.



Citeste si