La licitatie au mai participat companiile GfK Romania, The Nielsen Company si Mediaresearch.

Patru companii internationale concureaza in licitatia ARMA pentru masurarea audientelor

Patru companii internationale concureaza in licitatia ARMA pentru...

In perioada 2008-2012, datele de audienta TV sunt furnizate de GfK Romania, pe baza unui contract care a avut o valoare de circa 8 milioane de euro.

Kantar Media este fosta TNS, compania care a furnizat, impreuna cu AGB, datele de audienta TV inaintea GfK. In 2008, TNS a fost achizitionata de grupul WPP si inclusa in Kantar Group.

ACTUALIZARE 1:
Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania, furnizorul de audiente TV in perioada 2008-2012, sustine ca membrii Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor nu s-au aratat interesati de continuitatea serviciului si nu au invitat GfK la discutii in acest sens.

“Am aflat din presa ca o alta companie este castigatoarea licitatiei pentru furnizarea serviciului national de masurare a audientelor TV”, spune Andi Dumitrescu intr-o nota de presa.

Seful GfK se arata surprins de decizia ARMA de a schimba furnizorul de audiente. “Lipsa oricaror discutii intre forul national de supervizare si control al sistemului de masurare a audientelor TV si furnizorul curent al acestui serviciu reprezinta o situatie unica in oricare dintre tarile membre ale Uniunii Europene. In toate aceste tari, forul national este interesat de acuratetea datelor si continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigura stabilitatea datelor, in timp ce schimbarea furnizorului poate duce, in unele situatii, la modificari dramatice ale rating-urilor”, adauga Dumitrescu.

Potrivit acestuia, rezultatele celor doua audituri diferite solicitate de ARMA au certificat ca sistemul folosit de GfK furnizeaza date de audienta valide.

“De-a lungul celor 3 ani de colaborare, am aratat disponibilitate si bunavointa catre toti membrii ARMA. Ne-am adaptat serviciul la inovatiile aparute in piata si am raspuns cu profesionalism oricarei schimbari majore aparute in acesti ani, cum ar fi digitalizarea si dezvoltarea DTH-ului, chiar daca aceste adaptari au presupus pentru noi costuri suplimentare. Decizia ARMA este pentru noi cu atat mai surprinzatoare cu cat in acesti ani am depasit cu succes provocari multiple, unele generate de schimbarile din piata, altele de complexitatea serviciului in sine. Reprezentatii ARMA nu au aratat interes absolut deloc pentru continuitatea serviciului si nu ne-au invitat la nici o discutie in acest sens”, spune Dumitrescu.

ACTUALIZARE 2:
Comunicatul de presa al Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor

Citeste si:

"In cadrul sedintei finale a Comisiei Paritare (COMPAR) care a avut loc pe data de 17.01.2011, s-a decis ca Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV (SNMATV) sa fie furnizat in perioada 01.01.2012 - 31.12.2015 de catre compania Kantar Media Audiences.

Decizia de numire a unui nou furnizor pentru Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV (SNMATV) pentru perioada 2012-2015 vine ca urmare a aplicarii dispozitiilor Legii nr. 504/2002 a audiovizualului, care prevede ca masurarea audientelor TV se face de catre o companie desemnata ca urmare a unei licitatii organizate din patru in patru ani.

De asemenea, este de mentionat faptul ca aceasta decizie nu este a Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), ci este decizia Comisiei Paritare (COMPAR), constiuita tot prin aplicarea dispozitiilor aceleiasi legi a audiovizualului. Din aceasta Comisie fac parte cinci membri ai Consiliului National al Audiovizualului, cinci reprezentanti ai statiilor TV si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate/media.

Decizia luata de Comisie vine ca urmare a unui proces de licitatie care s-a intins pe o perioada de sase luni si prin aplicarea unor proceduri tehnice de evaluare complexa a
ofertelor primite de la companiile participante (GfK Romania, Nielsen, Kantar Media Audiences, Mediaresearch).

Astfel, au existat trei notari ale ofertelor tehnice in functie de parametrii de calitate mentionati in caietul de saricni si o notare a preturilor propuse. Nota pentru ofertele tehnice a avut o pondere de 60%, iar nota de pret de 40% in stabilirea notelor finale.

Prin aplicarea acestor proceduri s-a ajuns la alegerea celei mai bune oferte pe raportul calitate/pret. Mentionam faptul ca procedurile de licitatie pentru selectia furnizorilor de date de audienta sint uzuale in toate tarile in care exista astfel de sisteme de masurare a audientelor.

Lucia Antal
Presedinte ARMA"