Aproape 40% dintre romanii care vor sa isi schimbe locuinta intentioneaza sa faca acest pas in urmatorul an, iar peste 95% dintre acestia isi doresc sa se mute in aceeasi localitate. Unde prefera romanii sa caute anunturi imobiliare, de ce criterii tin cont si care este portretul romanului interesat de anunturile imobiliare? Acestea sunt intrebarile la care raspunde raportul „Cunoasterea extinsa a clientului de imobiliare online”, realizat de catre Storia.ro cu ajutorul D&D Research.

Una dintre concluziile raportului realizat de Storia.ro si D&D Research este ca 39,5% dintre respondenti – studiul a implicat 1.050 de respondenti cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani, 50% femei si 50% barbati – vor sa isi schimbe locuinta in urmatoarele 6-12 luni. Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legatura cu intentia de a achizitiona o locuinta proprie (37,9%) si cu nevoia de a dispune de un spatiu mai generos (25,8%).

Intrebati daca sunt interesati sa cumpere sau sa inchirieze, cei mai multi respondenti au ales prima varianta (62,3%). Majoritatea romanilor inclusi in cercetare cauta un apartament in bloc (61,1%), in timp ce 24,7% isi doresc o casa de sine statatoare, aflata in afara unui cartier rezidential. Ceilalti se afla in cautarea unui apartament in vila (6,2%) sau isi doresc o casa aflata intr-un cartier rezidential (7,2%). Aproape toti respondentii (95,8%) intentioneaza sa se mute in acelasi oras, iar 67% in acelasi cartier in care locuiesc la ora actuala.

Chestionati in legatura cu criteriile de care tin cont atunci cand cauta o locuinta noua - dincolo de buget - romanii inclusi in cercetare au facut referire la zona (47,8%), suprafata utila (29,1%), numarul de camere (35,8%), suprafata totala sau construita (26,5%) si la facilitatile din preajma locuintei (22,9%). Anul constructiei, accesul la o parcare, apropierea de statiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor si compartimentarea sunt alte criterii amintite de catre respondenti.

61,4% dintre respondenti au declarat ca folosesc site-urile de anunturi imobiliare atunci cand isi cauta o noua locuinta, in timp ce 45,3% prefera sa caute direct in motorul de cautare Google, iar 43,6% apeleaza la prieteni si cunostinte. In ceea ce priveste subiectul cautarilor, respondentii au amintit: informatii financiare (63,4%), informatii generale (61,1%), informatii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Raportul de cercetare cantitativa „Cunoasterea extinsa a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro isi propune sa cunoasca si sa inteleaga tipologiile de clienti de imobiliare. Storia.ro este o platforma de anunturi dedicata exclusiv sectorului imobiliar, lansata de OLX. Cu peste 120.000 de anunturi, Storia.ro ofera peste 50 de filtre de cautare, o harta completa a zonei alese cu puncte de interes multiple, precum si un comparator de preturi specifice fiecarei regiuni in parte.

locuinta, apartamente, Storia.ro, D&D Research

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri