Cum au evoluat principalii vanzatori de publicitate online in 2011

Rezultate mixte in randul publisherilor si regiilor online din Romania pe anul 2011, cateva dintre principalele regii si unii publisheri inregistrand cresteri importante ale veniturilor. Vezi cum au evoluat principalii jucatori din piata anul trecut, pe un segment ce se anunta ca ar putea evolua puternic in urmatoarea perioada.

Rezultatele sunt oficiale, inregistrate la Ministerul de Finante. Cursul mediu folosit pentru transformari a fost 4,3 lei/euro.

Mediafax Group, companie ce reuneste afacerile de media ale lui Adrian Sarbu in Romania inclusiv pe print, a inregistrat in 2011 venituri de circa 16,1 mil. euro si un profit de 19.000 euro. In 2010 grupul genera o cifra de afaceri de 547.000 euro la pierderi de 415.000 euro. NOTA – noua companie s-a format la jumatatea lui 2010, prin unirea operatiunilor media ale lui Adrian Sarbu.

Regia Goldbach Audience, fosta ArboInteractive, a generat in 2011 venituri de 2,5 mil. euro, in scadere cu circa 28% de la 3,2 mil. euro in 2010. Compania a pierdut 217.000 euro anul precedent, similar cu 2010 cand regia pierdea 216.000 euro.

La randul sau Mediacafe, companie care reprezinta in exclusivitate vanzarile Yahoo pe piata locala, a afisat in 2011 afaceri de 2,3 mil. euro in crestere fata de 2,1 mil. euro in 2010. Compania a generat profit de 243.000 euro, in crestere puternica fata de 2010 cand firma inregistra profit de doar 38.000 euro.

Internet Corp, publisherul Wall-Stret.ro, si-a crescut cifra de afaceri in 2011 cu 23%, pana la 2,2 mil. euro. Expansiunea pe mai multe segmente din piata a obligat compania sa investeasca puternic, fapt care a dus la pierderi pe anul precedent de 160.000 euro, comparat cu profitul net de 242.000 euro inregistrat in 2010.

Q2M, regia lansata de Dragos Stanca in toamna lui 2010, a generat anul trecut venituri de 1,44 mil. euro la un profit de 138.000 euro. In ultimele luni ale anului 2010 firma a generat venituri de 11.000 euro la pierderi de 12.000 euro.

TradeAds Interactive a generat in 2011 venituri de 832.000 euro la profit de 15.000 euro. In 2010, compania genera venituri de circa 640.000 de euro si un profit de 107.000 euro.

AdEvolution a inregistrat o scadere puternica a veniturilor si a profitului, compania injumatatindu-si cifra de afaceri in 2011, pana la 667.000 euro de la 1,1 mil. euro generati in 2010. Compania si-a adancit pierderile anul trecut la 192.000 de euro, de la circa 5.000 euro in 2010.

Jucatorii din servicii

Neogen, firma lui Calin Fusu care anul trecut s-a despartit, juridic, de site-ul de recrutare BestJobs.ro, a generat in 2011 afaceri de 3,44 mil. euro, in crestere fata de cele 2,2 mil. euro inregistrate in 2010. Compania a pierdut insa, anul trecut, circa 4,9 mil. euro, de la profit de 0,5 mil. euro inregistrati in 2010. Veniturile si profitul companiei a fost calculat luandu-se in seama atat cifra de afaceri a Neogen cat si a BestJobs, entitate separata.

Bestjobs, luata separat, a generat venituri de 2,2 mil. euro in 2011 si pierderi de 4,9 mil. euro.

eJobs, vanduta anul acesta catre Ringier, a generat afaceri de 2,3 mil. euro, in crestere cu 21% fata de anul precedent, si un profit de 1,4 mil. euro. In 2010 compania raporta o cifra de afaceri de 1,98 mil. euro , similar cu valoarea din 2009, respectiv un profit de 1,04 mil. euro.

Autovit a generat anul trecut venituri de 3,3 mil. euro, similar cu anul 2010 si un profit de 1 mil. euro, in scadere cu 300.000 de euro fata de 2010.

Anuntul telefonic a generat anul trecut venituri de 2,6 mil. euro, in crestere usoara fata de cele 2,5 mil. euro inregistrate in 2010. Profitul companiei s-a situat la 1 mil. euro, in crestere de la 766.000 euro in 2010.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri