Comparativ cu anii anteriori, pentru utilizatorii de Internet din Romania a crescut importanta faptului ca serviciile/produsele brandurilor sa fie inovative, in timp ce a scazut ponderea notorietatii in calcului indicelui ce defineste un brand de succes. In ceea ce priveste caracteristicile care definesc prezenta online a unui brand, fata de anii precedenti, utilizatorii de Internet care au participat la studiu aloca o importanta mult mai mare posibilitatii de achizitionare a produselor/serviciilor online.
„Prezenta online devine tot mai complexa avand multe touch pointuri in care utilizatori intra in contact cu brandurile si de aceea devine tot mai greu sa evaluam activitatile prestate. Un punct bun de plecare in aceasta evaluare este studiul Leading Brands ce ne permite sa vedem evolutia brandurilor in mediul online pe termen lung.” declara Catalin Emilian, Country Manager Romania & Moldova, Gemius.
Referitor la perceptia utilizatorilor de Internet din Romania cu privire la prezenta online a brandurilor din domeniile studiate s-au obtinut urmatoarele rezultate: in topul Finante-Banci primele locuri sunt ocupate de ING, BCR, BRD, pentru Ingrijire personala, podiumul este ocupat deAvon, Oriflame, Nivea. Orange, Vodafone si Cosmotesunt liderii industriei Telecom, iar, BMW, Mercedez Benz si Audi sunt cei mai vizibil in online din industria Auto.
„Studiul „Leading Brands” realizat de Gemius este printre putinele studii independente careevalueaza prezenta online a brandurilor si identifica brandurile de top pe diverse categorii. Rezultatele obtinute in urma studiului ofera informatii relevante si transparente atat pentru marketeri cat si pentru companii cu privire la perspectiva consumatorilor. Ne bucuram ca studiul e acum la a sasea editie si a devenit deja o traditie la Digital Marketing Forum" declara Cristian Manafu, managing partner, Evensys.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: