Este imposibil de crezut totusi ca un client isi poate achizitiona cel mai nou smartphone sau tableta lansate pe piata la un pret si de pana la 500 de lei mai mic cu tot ceea ce inseamna suport tehnic in cazul unor probleme, deci garantie, sau certitudinea ca in momentul in care soseste coletul, in realitate, clientul sa gaseasca intocmai produsul dorit.

Desi autoritatile din Romania sunt extrem de vigilente cand vine vorba de aparitia unor astfel de site-uri, venind in sprijinul tuturor clientilor nemultumiti de serviciile oferite de catre acestea, chiar si organizatiile de Protectie ale Consumatorului se vad de multe ori depasite in incercarea de a le identifica si de a le trage la raspundere.

Pe adresa redactiei a sosit un email venit din partea unui cititor wall-street.ro, care ne-a relatat pe scurt experienta pe care a avut-o cand a decis sa-si achizitioneze o tableta de pe un astfel de site “fantoma”.

«Cautand un pret mai bun pentru a-mi cumpara o tableta Samsung , am apelat la comparatorul de preturi Price.ro , unde am cautat si am gasit produsul respectiv , care, spre surprinderea mea , avea un pret extrem de competitiv - aproximativ 1.800 ron, pentru versiunea cu 3G, in timp ce in alte parti costa peste 2.500 de lei. Am accesat site-ul lor si am vazut ca au un asa-zis magazin (undeva in zona Stefan cel Mare). Am sunat, am comandat si mi s-a spus ca va ajunge comanda in 24 ore. A doua zi , m-am dus la magazin sa imi ridic produsul. Cand am ajuns, surprinza, comanda nu era la sediu. Am fost nevoit sa astept mai multe ore pana ca produsul sa soseasca in magazin. Evident, dupa ce a sosit i-am rugat pe cei de la magazin (o camaruta, mai mult !) sa imi deschida produsul sa verific ca este in conformitate cu originalul. Cutia era deja desfacuta, ii lipsea folia de protectie, in plus prezenta zgarieturi fine pe suprafata din plastic. Cei de la magazin m-au asigurat ca nu are niciun viciu de fabricatie si ca va functiona perfect. Nu am avut curiozitatea sa intreb de unde provine si de ce are un pret atat de mic. Pana la urma am cumparat-o. La nici doua saptamani de la achizitionarea ei alerg acum prin toate service-urile dupa ce s-a defectat, iar la produs am beneficiat doar de o carticica de garantie, fara bon de casa sau factura. Magazinul nu se face responsabil de produs, nu asigura primirea lui in service si nici solutionarea problemei. In concluzie nu recomand magazinul, mai ales datorita serviciilor si a nesigurantei. Degeaba au preturile ‘’bune’’ daca exista un factor de ‘teama’ din partea consumatorilor », a scris cititorul nostru in mesajul adresat wall-street.ro.

(Din motive de confidentialitate am pastrat numele magazinului si al cititorului wall-street.ro sub anonimat)

Cititorul nostru nu este un caz unic care a patit un astfel de necaz, forumurile de specialitate fiind pline de mesaje negative la adresa unor astfel de site-uri, constatand o mai mare problema in special in ceea ce priveste comercializarea de telefoane mobile, multi dintre clienti considerandu-se "tepuiti" de aceste site-uri fantoma.

Am stat de vorba cu mai multi reprezentanti, dar si cu autoritatile in incercarea de a identifica legalitatea si temeiul sub care functioneaza astfel de site-uri, dar si riscul la care se poate expune un client cumparand din aceste magazine online cat si impactul pe care aparitia acestor site-uri il poate avea asupra business-urilor deja cunoscute din mediul online.

Riscurile la care te poti expune

Este aproape evident ca aparitia acestor site-uri « fantoma » se datoreaza in special dorintei de chilipir a romanilor. Iar acest lucru, alimentat si de alti factori au condus la o crestere ingrijoratoare a numarului acestor magazine.

Insa riscurile la care un client se expune sunt inzecit mai mari decat pretul mult mai mic practicat raportat la piata.